SPOED: wat is een .msg bestand? (outlook)

Ik moet een mail sturen naar zo'n 1500 mensen. Daarvoor heb ik van iemand een bestand gekregen voor outlook (onder OS 9 maar mag ook onder OS X). Dit bestand is een "[b:a4f94b06c7].msg[/b:a4f94b06c7]".

Hoe bekijk ik dat? Wat moet ik er mee? HELP[/b]

Openen met Outlook?

Kan je die klant niet vragen om het mailtje naar jou toe te sturen? Of probeer anders het bestandje eens in je inbox te slepen. Wil ook weleens helpen.

Succes, Arno

al gedaan... :-(

Misschien heb je hier iets aan

http://www.talkaboutmac.com/group/comp.sys.mac.comm/messages/337794.html

.msg is een (compleet) outlookmailtje opgeslagen in het standaard outlook formaat. Je kunt deze op een pc met outlook gewoon openen.

Je kan met outlook ook een mailtje opslaan als .rtf en dan is deze wel overal mee in te lezen. Ik zou nogmaals vragen om het bestand en dan in een open formaat. Of even op een pc het bestand openen en vervolgens opslaan als .rtf

Andere optie: wellicht kan je het .msg bestand eens proberen te openen met teksteditor. die kan ook m3u afspeellijsten, .cue cuesheets en .dat bestanden lezen. Soms staat er wat wartaal (opmaak) tussen maar meestal kan je de belangrijke info er wel uitvissen.

Succes!

[quote:feabeea38c="LeBigMac"].msg is een (compleet) outlookmailtje opgeslagen in het standaard outlook formaat. Je kunt deze op een pc met outlook gewoon openen.

Je kan met outlook ook een mailtje opslaan als .rtf en dan is deze wel overal mee in te lezen. Ik zou nogmaals vragen om het bestand en dan in een open formaat. Of even op een pc het bestand openen en vervolgens opslaan als .rtf(…)[/quote:feabeea38c]

Gelukt! :smiley: :smiley:

Op een windhoos-machien omgezet naar een txt-bestand. Die kon ik met het mailing programma inlezen. Nou ja bijna. Er moest na elk adres nog een ‘,’ [komma] en een spatie worden toegevoegd, maar dat gaat best snel met zoek en vervang…

Wel stom dat Outlook voor Mac niets kan met zo’n bestand specifiek voor Outlook.

Dank je wel.

@thijs_ganger Graag gedaan: daar is een forum immers voor!