Spoken Interface

Ik heb me bij Apple opgegeven voor het preview programma van Spoken Interface.

http://www.apple.com/accessibility/spokeninterface/

Bij de volgende release van OSX (10.4/Tiger) zal dit waarschijnlijk al ingebouwd zitten.

Maar als ik de bijgevoegde read me files lees wordt ik wel een beetje angstig.
De hele Spoken Interface is niet meer te verwijderen en alleen weg te krijgen door OSX compleet nieuw te installeren.

Ik hou wel van een beetje spanning, maar of ik dit nu een goed idee vind?
Aan de andere kant: ik ben wel nieuwsgierig, of Apple nu eindelijk eens serieus werk heeft gemaakt van spraakherkenning e.d.

Wat zouden jullie doen?

Wat zou ik doen,

momenteel mijn harde schijf in 3 partities verdeeld, dus dat wordt gewoon een nieuwe installatie op een andere partitie en daar een beetje werken met Spoken Interface, dan is het niet zo’n probleem meer om het te verwijderen.

Apple zal wel een instelling voorzien om dat uit te zetten? Die is er nu toch ook? Wel vind ik dit wel een zeer goed initiatief: hiermee wordt de gebruiksvriendelijkheid van Macosx nogmaals in de verf gezet, zeker als het allemaal ingebouwd is, en er dus geen aparte pakketten voor nodig zijn!

Klinkt wel interessant :wink: Waar kan ik me opgeven??

Je kan je niet meer opgeven. :wink:

Wegens tijdgebrek heb ik besloten het maar even niet te installeren.
Eens zien of het nieuwe systeem er mee uigerust gaat worden en anders na de vakantie nog eens verder kijken.

Heb de questionnaire ook maar ff ingevuld..

K wacht nog op reactie van Apple…
Leuk ff /download achter de link te pleuren, maar ik mag em (nog) niet downloaden :frowning:

Wil ik ze eens helpen met testen, kan en mag het niet meer. Op beta versies staat toch nog geen copyright? [b:dc4f764761]@Karelwillem: [/b:dc4f764761]Kun je mij anders even die installatie mailen? Ga ik er wel vast -in jou plaats- mee aan de gang

je kan het dan wel niet van je systeem verwijderen, maar dat hoeft ook niet..... je verwijderd expose en dergelijken toch ook niet van je syysteem als je het niet gebruikt? je kan het gewoon uitzetten en het dus niet gebruiken, zo zie je op de plaatjes :D