Spook mail - onzichtbare niet te lezen boodschappen!

Mijn HW-leverancier adviseerde een clean install te doen ivm. een probleem. Zo gedaan. Probleem weg. Maar ...... een nieuw probleem doet zicht voor.

Wat is er: G5 / 2x2Ghz PowerPC 970 / 3 GB geheugen / OS X versie 10.3 (7B85) / Safari 1.1 / Mail 1.3.8 /
(n.b. ik ben bij het clean-installen niet doorgestart naar OS X 10.3.4 (7H63) want anders kan ik niet meer RABO-internetbankieren en dat kan ik met OS X versie 10.3 (7B85) nog wel)

Het nieuwe probleem ! als ik mails open, nieuwe en oude dan krijg ik een blanco pagina - er valt niets te lezen. Alleen de kopbalk met de iconen ‘verwijder’ ‘antwoord’ ‘stuur door’ en ‘druk af’ wordt getoond. Als ik ‘druk af’ kies dan komt er ook een blanco blad uit de printer.

Oh, ik kan het bericht wel lezen maar dan moet ik op de knop ‘antwoord’ of ‘stuur door’ drukken en dan krijg ik het bericht ook als zodanig te zien - KENT IEMAND DIT PROBLEEM ? - KENT IEMAND EEN OPLOSSING ?
(het is geen lettertypen probleem - daar heb ik al gezocht en alles gecontroleerd)

Wat gebeurd er als je dubbelklikt op een mailtje zie je het dan wel (dus dat de email in een apart venster komt..)

hoi bedankt voor het meedenken

1x klikken of dubbel klikken het maakt niet uit het resultaat blijft gewoon 'blanco. onderaan als ik gewoon selecteer of in het nieuwe venster als ik dubbel klik, blanco, blanco en nog eens blanco is het resultaat

hoi, je kan de postbussen opnieuw opbouwen ga naar menu postbus en onderaan het rijtje staat opnieuw opbouwen je kan ook even kijken bij mail help en daar intikken opbouwen en daar zie je meerdere oplossingen gr.gerard

gerard hallo,

dat opnieuw opbouwen heb ik al gedaan - postbus voor postbus - maar dat heeft geen effect.
het probleem doet zich voor met alle mails oude en nieuwe - dus als je me nu een berichtje stuurt, het komt bij me binnen en ik dubbelklik het dan krijg ik: een nieuw venster. helemaal bovenaan staat het onderwerp dat jij aan het bericht hebt gegeven. daaronde staat een balk met de iconen - verwijder - antwoord - stuur door - druk af. en dan komt het… daaronder zou jouw tekst moeten staan maar de ruimte is… blanco.
als ik het icoon ‘antwoord’ of het icoon ‘stuur door’ aanklik pas dan kan ik je bericht lezen maar het bericht is dan een te beantwoorden of door te sturen bericht geworden. m.a.w. bij mail die je wilt lezen (al eerder gelezen nog nieuw te lezen) de tekst en bijlagen zijn er wel maar… niet zichtbaar

toon - die het niet meer snapt ![/u][/b]

Zou je heel toevallig iets van een schermafbeelding kunnen plaatsen ( dmv Grab ) van hoe mail er precies uit ziet? En heb je toevallig ook al geprobeerd om een mailtje te printen en dan voor 'save as PDF' te kiezen of voor 'preview'? wat is er dan te zien?

Kan je overigens wel de tekst in het mailtje zelf selecteren, dat de geselecteerde lijnen blauw worden? Dat zou kunnen betekenen dat er wel tekst in staat, alleen dat ie wit is op een witte achtergrond…

hmm, blijven eigenaardige dingen die computers.

[img:f29be7138e]http://www.suis.nl/images/mail.jpg[/img:f29be7138e]

Ik heb even een nieuwe ‘rule’ aangemaakt in mail, wat je wellicht even zou kunnen proberen. Control A om alle mails te selecteren en kiezen voor ‘message’ -> ‘apply rules’.

Het zou het niet moeten zijn, maar… in de hoop dat…

Maak eens een nieuwe gebruiker aan.. ik kan niet anders denken dat hier ergens een rotte preference file zit..