spookmappen en bestanden op XServe

We gebruiken nu de Xserve. Vanaf hier werken wij op de studio. Nu gebeurt het regelmatig dat je opeens mappen kwijt raakt. Als je vervolgens gaat zoeken, staan ze wel op de plek waar ze stonden. Ze zijn alleen niet zichtbaar. Ook gebeurt het regelmatig dat documenten niet goed bewaard worden op de server. Ze verdwijnen, of belanden in je prullemand, of je opent het bewaarde bestand en het ziet opeens heel vreemd uit. Weet iemand of dit aan de server ligt? En of er een oplossing is? Er is al iemand bij geweest, maar die heeft tot nu toe het probleem niet kunnen oplossen.

Heel vervelend probleem, wij hebben ook zoiets gehad een tijd geleden (niet op een Xserve) en ik dacht dat wij dat verholpen hadden met de server uit te zetten en na een tijdje opnieuw aan te zetten, PR zappen, en mbv bijv. Onyx de privileges herstellen. Ik meen dat het toen iets beter ging, maar wat echt hielp was alle gebruikers weggooien en opnieuw instellen

succes

Inderdaad vreemd en ik denk dat veel dingen dit kunnen veroorzaken. Misschien kunnen we aan de hand van wat meer info (versie Mac OS X Server, versies van de clients, verbdingsmethode zoals AFP, SMB, etc, etc) je verder helpen.

misschien een corrupted filesystem?

Aangezien we niets horen zal het wel opgelost zijn?...