Spotify richt pijlen op Apple Podcasts en introduceert abonnementen

Spotify richt zijn pijlen op Apple Podcasts en gaat het platform achterna. De streamingdienst introduceert abonnementen voor podcasts.

Het succes van podcasts zit er voor mij in dat ze gratis zijn. Ik luister ze als ik toevallig niets te doen heb en toevallig ergens in geïnteresseerd ben. Betalen daarvoor vind ik echt de moeite niet waard.

Persoonlijk heb ik ook niks met Podcasts, ook niet de gratis variant. Spotify is echt de laatste muziekdienst die ik zou kiezen om de rede dat ze geen CD-kwaliteit of hoger kunnen leveren. Daarnaast zijn ze mij ook teveel bezig met koppelingen naar Sociale media, waar ik liever niks meer mee te maken wil hebben. Heb een abonnement bij Qobuz lopen omdat zij naar mijn mening de beste streaming-kwaliteit leveren (beter dan Tidal). Als Spotify zijn tarieven omhoog gaat gooien, denk ik dat Deezer daar wel bij vaart want die is dan goedkoper dan Spotify en voor € 14,99 per maand zelfs CD-kwaliteit. Apple music is voor mij geen overweging omdat ik de kwaliteit te laag vind en het is niet bruikbaar op al mijn geluidsapparatuur. Qobuz kan ook op al mijn Apple apparaten, waarbij je ook kunt kiezen in welke kwaliteit je wilt streamen.