Sinds kort indexeert spotlight in mijn OS X 10.5.6 (9G55) mijn (Synology DS107+) TimeMachine partitie.
Voorheen deed spotlight dat niet. TimeMachine werkt overigens prima…, maar ik moet hem nu steeds na een backup schedule ‘eject-en’ anders gaat spotlight hem indexeren en dat duurt een paar uur…
Vraag: hoe kan ik spotlight stoppen mijn TM te indexeren? Ik heb al gezocht op dit forum maar kon niks vinden.
Spotlight heeft volgens mij niet zoveel met de incremental backup te maken van mijn TM…, of heb ik dat mis?
Time Machine is afhankelijk van Spotlight om de Time Machine view netjes te laten werken.
Ookal voeg je je time machine backup volume toe aan de de ignore list van Time Machine, nog steeds zal spotlight dit indexeren als daar een time machine backup op staat.
Als je flink aan het gamen, photoshoppen, video conderen of andere disk en/of CPU intensieve zaken, dan komt Spotlight op een laag pitje. Dan zal Spotlight ook een achterstand oplopen voor wat betreft het indexeren. Spotlight indexering heeft gewoon minder prioriteit. Effect daarvan is echter dat Spotlight dit op een later rustiger moment gaat proberen in te halen.
Gewoon zijn gang laten gaan dus en doen of je neus bloed. Hij houdt er vanzelf wel een keer mee op. Ik zou er in ieder geval niet mijn machine er speciaal voor aan laten staan.