Jaaa, daar was ik alweer…
Ik hoop dat jullie een tip hebben, (kan het niet in mijn FCP boekje vinden)
Hebben jullie enig idee voor het volgende: Ik heb een stukje film, daar wordt in gedanst. (door zo’n 20 mensen)
Nou wil ik een soort " spotlight" maken op een stel.En dat de rest wat donkerder wordt er om heen… dus eigenlijk een soort spotlight wat hen kan volgen. (met keyframing, dat is niet zo moeilijk)
Maar met wat voor soort filter of mask kan ik een accent leggen op een bepaald gebied in een stukje film???
Ik wil wel proberen wat te maken. Zeg maar wat voor bestanden je kunt importeren, hoe groot de spotlight moet en hoe groot het overgangs gedeelte (verloop) moet zijn.
jeeeemig, meen je dat nou?
nou eeeeeh....
de grootte maakt volgens mij niet zoveel uit? Want ik kan het immers groter en kleiner maken in Final Cut Pro...
jeeetje, ik weet niet of ik dat wel kan aanmemen,… vind het wel heeeeeel aardig…!
Zoveel werk kan het toch niet zijn? Maar ik moet wel even de afmetingen weten. Als je een film hebt van 1000 x 750 en je krijgt een spotlight van 50 bij 50 pixels, dan wordt het er niet echt mooier op als je het vergroot. Zowieso heb ik de verhoudingen nodig. Wil je een cirkel als spotlight of een ovaal? En hoe wil je dat ik hem maak? Een witte doorzichtige cirkel of bijvoorbeeld een groot doorzichtig zwart vlak met een cirkelvormige uitsparing? En wat voor bestand kun je importeren?
Kan je geen masker maken in FCP. (uit m'n hoofd het filter Maskshape in map matte)
Die kan je een feather meegeven en vervormen (distort in de motion tab)