Spotlight Problemen!

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus vergeef me als ik een vraag stel die ergens anders te vinden is…

Heb een Dual G4 (2x450) en heb nu twee weken Tiger geinstalleerd… Naast de problemen met Windows Media Player en mijn Audiowerk-geluidskaart, werkt alles naar behoren…

BEHALVE… Spotlight.

Als ik een zoekopdracht geef, zegt-ie wel dat ie zoekt, maar er gebeurt vervolgens niets. Ook niet bij files die ik letterlijk op de Mac zie staan. Het ‘zoekt’ op een of andere manier niet. Iemand ervaring met dit probleem??? Dit is super onhandig!!!

Please help…

ruudje@ruudje.nl

Spotlight moet eerst je hardeschijf indexeren daarna moet het gewoon lopen als een trein (of rijden, nu ja, maakt niet veel uit) maar hier werkt het naar behoren, meer dan dat dat!!

Open Systeemvoorkeuren eens, ga naar Spotlight, klik op Privacy en sleep je partitie of harde schijf erheen. Dan sluit je Systeemvoorkeuren, opent het weer, gaat wederom naar Spotlight, Privacy en verwijdert je partitie of harde schijf weer. Sluit Systeemvoorkeuren weer en wacht even. Als het goed is gaat er nu een wit puntje binnen het vergrootglas knipperen. Geef het wat tijd. :D

JeePee,

Wat gebeurd er dan?

Benieuwd!

de schijf word zoals ik al eerder zei opnieuw geindexeerd.

[quote:75302100f1="René Duynhouwer"]de schijf word zoals ik al eerder zei opnieuw geindexeerd.[/quote:75302100f1] Ja, alleen had je er wel even bij mogen vertellen hoe hij het voor elkaar kon krijgen. :D

Das waar JeePee, maar dat hoefde al niet meer want jij was me net te snel af, na mijn posting wilde ik het er nog bijvoegen :(

Ah, jij wilde gewoon de eerste zijn... :evil: :wink:

en dit antwoord was al te vinden op het forum hoor, maar het is inderdaad wat lastig te vinden, omdat het nogal een gehannes was voordat we erachter kwamen dat er opnieuw geindexeerd moest worden.

en eerlijk is eerlijk… dat herindexeren heeft apple slecht geregeld. je meot het met een word-a-round doen!

Zeg, ik heb die raad zoals omschreven hierboven ook opgevolgd. Idd hij gaat terug aan het indexeren, maar als ik dan achteraf zoek naar een welbepaald file die ik zelf heel goed weet staan, dan vind hij die niet. Sterker nog hij vind niets uit mijn gehele documenten map en vele andere mappen!!!??

Iemand een idee wat de oorzaak hiervoor kan zijn?

Er is ook ergens een terminal actie maar kan zo 1-2-3 niet vinden hoe dat zit.

Tja, of het indexeren is eigenlijk nog niet klaar of het zou om documenten moeten gaan, waar je een plugin voor Spotlight voor nodig hebt. Misschien een bug?