Spotlight revisited...

Nauwelijks op mijn mac iets aan bestanden veranderd en iedere keer begint spotlight weer opnieuw te indexeren? Zijn er meer met dit probleem?

[img:35e5128ef2]http://img220.echo.cx/img220/3646/picture18aa.png[/img:35e5128ef2]

Na 1 1/2 uur zit indexing zit ik na al een half uur hier tegen aan te kijken:

[img:f7dbf545d9]http://img187.echo.cx/img187/3158/picture18ih.png[/img:f7dbf545d9]

Ik snap niet dat velen zo positief zijn over spotlight, het vreet system resources :frowning:
Ik ga het uitzetten, kan ik op een of andere manier Panther zoekfunctionaliteit terugkrijgen in Tiger?

Nou dat klopt niet, er is een probleem met je machine.

Het indexeren van 320 GB aan troep kostte bij mij 15 minuten. (Als je geen andere apps draait tegelijkertijd.) Als hij eenmaal klaar is hoeft hij daarna nooit meer te indexeren, tenzij je een schijf bijplaatst/verwijdert.

Probeert in de spotlight voorkeuren je harde schijven toe te voegen op het “Privacy” tabblad. De indexeringen worden dan weggegooid. Herstel permissies via disk utility en haal de schijf of schijven dan weer van het privacy tabblad af. Ze worden nu opnieuw geindexeerd. Draai geen andere apps maar laat hem een minuutje of 15 gewoon zo staan.

Vreemd. Dat venster heb ik nog nooit gezien. En reken erop dat er regelmatig veel nieuwe bestanden (groot en klein) op m'n systeem bijkomen. De meest recente bestanden zijn evengoed direct weer met Spotlight terug te vinden. Ook die melding in een ander draadje dat het kopiëren van de ene naar een andere schijf (ik heb 2x interne HD 250GB) langer duurde dan normaal is mij volkomen vreemd. Heb geen idee omtrent een oplossing maar vindt het met name vreemd dat de één er problemen mee heeft en een ander totaal niet.

De eerste keer dat ik Tiger (10.4.0) installeerde duurde die indexing ook al zo lang, een uur of acht. Voorlopig kan ik niet bij de spotlight prefs komen, hij geeft nu aan dat ie nog 6 uur heeft te gaan. Zodra hij uitgepruttelt is zal ik de "oude"indexeringen 's weggooien. Kijken of dat helpt. Permissies zijn gerepareerd en directory is met DW geoptimaliseerd dus daar kan het niet aan liggen. Bedankt voor de tip iig.

[quote:d4289267ac="TonE"]De eerste keer dat ik Tiger (10.4.0) installeerde duurde die indexing ook al zo lang, een uur of acht.[/quote:d4289267ac] :kleenex: Dáár zou ik ook niet vrolijk van worden en dat lijkt me absoluut niet normaal. Wat voor toestel heb je eigenlijk (en HD, geheugen, systeem, hoe vol zit je schijf etc)?

Dual G4 1.33 GH, 1.5 GB ram. 1 IBM HD 60 GB, 1 Seagate Barracuda 200 GB. 2 externe Maxtors 250 GB elk, maar die staan nu uit. Beide interne HD's bevatten een bootable OSX 10.4.1 dus het zijn in aantallen wel heel bestanden, maar schijven zijn lang niet vol, werk is allemal op de externe schijven bewaard.

TonE, ik vrees dat ik je niet verder kan helpen (hopelijk iemand anders wel). Maar normaal lijkt me jouw Spotlight-functioneren absoluut niet. Vreselijk. Nja, over een uur of 6 (!) Pliep's tips maar eerst eens uitproberen... Succes.

Thx voor het medeleven :)

Gewoon ff rebooten. Als je snel bent kan je bij je Spotlight voorkeuren komen, nog voordat hij begint met moeilijk doen.

Bij mij zei hij ook dat het 11 uur zou duren maar als gauw werd dit 3 uur, 20 minuten, 10 minuten. Ik heb het gedaan op een Dual G5 1.8 met 320 GB aan schijven, en op een iBook G4 1GHz met 40 Gb (helemaal vol gestampt) en in beide gevallen duurde het indexeren even lang.

Als je tijdens het indexeren andere programma’s draait of aan het downloaden bent, dan gaat het Indexeren ENORM veel langer duren omdat de bestanden die reeds geindexeerd zijn, ook telkens kunnen veranderen. Als je dus NIETS doet tijdens het indexeren ben je vele malen sneller klaar. Zet dus ook je Mail uit, en andere programma’s die op de achtergrond steeds dingen staan te checken of op te halen.

Ok, ga het proberen :)

Ok, oude indexen gedelete, programma's afgesloten en ben iets anders gaan doen. Nou, hij staat alweer een paar uur te indexeren, en heeft nog 3 uur nodig :o

Nog nooit gezien in Tiger :)

Nou, tis weer zover. Hij is weer opnieuw begonnen met indexen. :x Het moet iets met de prefs te maken hebben want de volumes die ik in de privacy list heb gezet zijn ook weg.

Ik ben er achter gekomen dat de indexen opgeslagen worden in een onzichtbare folder: .Spotlight-V100. Maar daar mag ik als admin niet bij? geen bevoegdheden, wtf??

gaat hij die externe schijven neit telkens opnieuw indexen? volgens mij moet je dat gewoon uitzetten in de spotlght prefs. want elke keer dat zo'n externe disk eraan hangt dan denkspotligth... he een disk om te indexeren en daar gaat ie weer. ook al heeft ie het al gedaan.

althans… hier stond me iets van bij, kan het ook mis hebben. maar probeer je externe schijven 's uit te sluiten en kijk dan 's of je mac normaal spotlight :wink:

[quote:385320408c]maar probeer je externe schijven 's uit te sluiten en kijk dan 's of je mac normaal spotlight[/quote:385320408c] Dat had ik dus gedaan, een paar dagen geleden, vandaag merkte ik dus dat aan de traagheid van m'n mac dat ie weer aan het indexen was, open de spotlight prefs en alle volumes in de privacy list waren verdwenen. Eh bien, opnieuw erin gezet, behalve de startup disk, maar die wilde hij dus ook opnieuw indexeren :kleenex:

he man wat zijn al die exotische icoontjes in je menu balk? die wil ik oook!

[quote:88b88d5a5b="NoiA"]he man wat zijn al die exotische icoontjes in je menu balk? die wil ik oook![/quote:88b88d5a5b] MenuStrip, Menucalendarclock & PofileMenu :)