Spotlight vindt niets meer

Hoi,

Ik heb net mijn iMac G5 teruggekregen van de 2e reparatie!
Ditmaal was de harde schijf stuk, dus heb ik netjes een nieuwe gekregen van Apple!
Nu heb ik via een firewire kabeltje alles van mijn PowerBook over gezet, en het gekke was, nadat ik klaar was, en mijn pb opnieuw had opgestart, was spotlight op mijn pb terug aan het indexeren!

En nu vind hij bijna niets meer, bijvoorbeeld in mail, vindt hij bijvoorbeeld 7 dingen als ik mijn eigen naam intyp, en er staan 1893 mails in, zonder die van macosx.nl bijgerekend!
Ook spotlight lijkt me niet meer goed te werken!

het zoeken in Mail is hetzelfde als spotlight op je bureaublad, dezelfde technologie dus.

Zet even je ganse HD in de privacy folder van spotlight, en haal hem dan weer weg, dan zal hij opnieuw al de indexen heropbouwen.

Daarna zou het weer in orde moeten werken.

[url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=20050424201429961]Hier[/url] staan nog wat meer tips.

Probeer inderdaad:

sudo mdutil -E /

Dit evrwijdert de index, waardoor 'ie automatisch zou moeten gaan indexeren. Zelf heb ik opgemerkt dat hij echter de titels/commenst van iPhoto niet indexeert, maar pas als je het commentaar daadwerkelijk aanpast.

Ja, ik heb

[code:1:02db4288da]sudo mdutil -E /[/code:1:02db4288da]

geïntypt :wink: en nu is hij aan het indexeren!
Ben is benieuwd of het gaat helpen!!

Waarom zou hij eigelijk opnieuw geïndexeerd hebben nadat ik hem had gebruikt via FireWire voor mijn iMac?

Nu is hij aan het indexeren! moet ik mijn maccie eigelijk met rust laten terwijl ie bezig is? Of mag ik al mijn programma's gewoon laten open staan?

Je kunt gerust doorwerken hoor, maar de harddisk zal veel activiteit genereren, waardoor je iets trager zult werken

als jij druk op je computer ben dan slaat die zelf af mett indexeren en als er na een tijdje weinig meer wordt gedaan op de computter slaat die weer aan waar die gebleven was...

[quote:bf3938b26e="Jorasho"]Probeer inderdaad:

sudo mdutil -E /

Dit evrwijdert de index, waardoor 'ie automatisch zou moeten gaan indexeren. Zelf heb ik opgemerkt dat hij echter de titels/commenst van iPhoto niet indexeert, maar pas als je het commentaar daadwerkelijk aanpast.[/quote:bf3938b26e]

Heb ik geprobeerd, maar krijg dan de volgende melding:

[code:1:bf3938b26e]Error, no index found for volume.[/code:1:bf3938b26e]

Ook de HD in privacypanel slepen heeft geen effect, na 20 sec. strandbal veschijnt er niks.