spraak naar Nederlands

Hoe krijg ik met mijn Imac G5 de computer zover dat hij de nederlandse taal kan lezen want nu leest hij de nederlandse tekst als een Engelse en leest hij alles letter voor letter

Niet denk ik...

[quote:59ccabcf2b="rvanloosen"]Niet denk ik...[/quote:59ccabcf2b] Kan niet. NLse taal wordt door 15- 16 miljoen mensen gesproken, en te kleine markt om zoveel energie in z´n project in te steken. :cry:

niet... idd. of je moet iListen proberen ( weet niet of deze door 10.3 10.4 wordt ondersteunt )

je kan wel tekst nederlands laten uitspreken op: http://www.fluency.nl/demo.htm
bestaat als .app (nog) niet voor het apple platform

Apple deed toch mee aan ontwikkelingen voor aanpassingen met mensen met een functie beperking? Dat werd volgens mij o.a. door een Nederelander gedaan als ik het met goed herinner. Weet iemand hier iets van. Mijn vriendin heeft een herseninfarct doorgemaakt en kan vrijwel niet meer lezen, slecht praten en lezen. Het is voor haar daardoor lastig computeren maar er moeten toch mogelijkheden zijn?

misschien dat je het hele gebeuren in het engels kan zetten, zodat hij/zij/het nog redelijk te verstaan is? (op z'n engels nederlands pogen te laten praten is flink brak)