Spraakherkenning misschien vergeten?

Druppelgewijs komen kleine nieuwtjes binnen over de komende apparaten en programma's. Echter lang niet meer iets gelezen over spraakherkenning! Ik gebruik het niet hoor, 150 commando's zetten geen zoden aan de dijk maar ik heb echt gedacht dat [url=http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=608]speakable items[/url] de zonnige toekomst zouden zijn...

Ik was echt benieuwd toen ik dit las. Start spraak op en ik zag dat er een microfoon ook nodig was.

Direct microfoon gezocht, achter 10 minuten kom ik terug bij mijn PowerMac en dan … Waar is die verdomde microfoon ingang? Dat zit er niet op? :frowning:

De PowerMac (G4) heeft al sinds de Digital Audio versie (verkrijgbaar in 466, 533 en dual 533, geloof ik) geen Audio-in meer. De QuickSilver en MDD versies die daarna kwamen ook niet. G5 weet ik zo niet zker, maar volgens mij alleen optisch in en geen analoog. Toch?

G5 heeft optisch audio in en gewoon analoog met een jack Maar de oude Apple mic gaat er niet meer in (raar lang jack-plugje)

Dus ik kan in mijn G4 nergens een mic inpluggen. damn da wist ik nie.

of de mic zit inhet scherm van je imac :P

[quote:3fb5951245="Ja Rune"]Dus ik kan in mijn G4 nergens een mic inpluggen. damn da wist ik nie.[/quote:3fb5951245]

Daarvoor is de iMic uitgevonden