Spreadsheet software in iWork '07

zie dit artikel op Thinksecret:

Spreadsheet software coming to iWork in '07

waarschijnlijk is iWork 07 in januari 2007 verkrijgbaar, met naast Pages (alternatief voor MS Word) en Keynote (alternatief voor MS PowerPoint) ook nog een spreadsheetprogramma (alternatief voor MS Excel)

laten we hopen dat de door mijn aangevraagde verandering opgenomen is in het Pages, wat ze met Numbers (of zo) gaan doen, dat raakt me minder omdat ik nooit met spreadsheets in aanraking kom 1) mogelijkheid om 1 liggende pagina in te voegen in een document dat uit rechtopstaande pagina's bestaat, zonder te moeten prutsen zoals het invoegen van de liggende pagina als pdf-bestand 2) een 'autosave' functie, die je bestand automatisch om de zoveel minuten opslaat zonder dat jij telkens op de save-button moet drukken. Ik ben dit jaar 10 pagina's van een taak verloren toen mijn been verstrikt zat in de stroomkabel - en ik zo de stroomkabel uittrok terwijl het bestand nog niet bewaard was. Het zou veel leed voorkomen als die functie erop zat...

en ook gewoon sneller :p

Een nieuw spreadsheet programma zou geen kwaad kunnen, i need it!

Lijkt mee wel handig een spreadsheet programma in iWork. Dan is het plaatje compleet toch ?

Ja dat is echt heel goed gedaan door Apple. :innocent: :wink:

Dat zou wel eindelijk een leuk worden zo'n spreadsheet programma van Apple zelf uit. Eens een concurent voor Excel :-).

Je kunt zeggen wat je wilt, maar er is op dit moment geen spreadsheet programma wat kan tippen aan Excell. Er zijn programma's die een eind komen (zoals Calc in OpenOffice), maar allemaal net niet.

Denk dat Excell aftroeven geen gemakkelijke opgave is.

[quote:b411ab21c7="The - DDD"]Je kunt zeggen wat je wilt, maar er is op dit moment geen spreadsheet programma wat kan tippen aan Excell. Er zijn programma's die een eind komen (zoals Calc in OpenOffice), maar allemaal net niet.

Denk dat Excell aftroeven geen gemakkelijke opgave is.[/quote:b411ab21c7]

Met wat ik begrijp uit het artikel is dat ook helemaal niet de bedoeling van Apple. Ze willen gebruikers een alternatief bieden wat makkeljiker te gebruiken is en een beetje meer integratie met de bestaande Apple programma’s heeft. Ik denk dat dit voor heel veel mensen erg handig zijn aangezien het gros van de mensen misschien 2% van de Excel functionaliteiten benut. De professionelere gebruiker zal dan waarschijnlijk gewoon Excel blijven gebruiken.

een programma als Appleworks heb ik altijd fantastisch gevonden en heeft daardoor mijn voorkeur. Daar zat ook al het nodige in. Apple had de moeite kunnen nemen om Appleworks eens op te frissen. Is anders gelopen. Doodzonde.

Wordt dit dan ook weer een molog van 800 MB met tientallen templates?

[quote:c6aff2be70="wjgmspeedy"]Wordt dit dan ook weer een molog van 800 MB met tientallen templates?[/quote:c6aff2be70] Ongetwijfeld, als Apple een 'consumer friendly' alternatief voor Excel wil bieden. Toch, als er een iWorks komt met Excel functies sta ik vooraan in de rij om hem te kopen. Keynote voldoet prima, Pages zou wat mij betreft best wat meer op Word mogen lijken, maar een eenvoudige spreadsheet is wel iets wat op m'n lijstje staat.

[quote:f00be3d6c5="himac"]een programma als Appleworks heb ik altijd fantastisch gevonden en heeft daardoor mijn voorkeur. Daar zat ook al het nodige in. Apple had de moeite kunnen nemen om Appleworks eens op te frissen. Is anders gelopen. Doodzonde.[/quote:f00be3d6c5]

Mischien tijd dat die gasten van Claris weer eens aan de slag gaan… :wink:

Er is al een spreadsheet dat zo in iWork zou kunnen: [url=http://www.plsys.co.uk/mesa.htm]Mesa[/url]

Soort van Excel lite qua functies, soort van pages qua vormgeving.

Met Appleworks kon je toch ook al Excel-bestanden maken?!! Of is dit gewoon een oud niet meer verder door ontwikkeld programma van Apple? :barbu:

Ja. En ja.

Een excel (concurrent) zou wel een enorme uitzondering zijn. Ik gebruik het Excel programma van Microsoft niet erg vaak maar ik miste het wel in iWork 06.

Tot Januari…

Wat is er mis met NeoOffice? Helemaal gratis...

Wij gaan dat eens even testen. Dacht dat er alleen iets voor de pc was. :wink:

Hmmm ze hebben er zelfs een forum. Wel zo handig.

Eerste indruk is niet slecht, wat ongewoon natuiurlijk en ook wat traag. Dat traag kan behoorlijk van invloed zijn op de database. Integratie heb ik ook nog niks aan gedaan. Mischien eerst eens een future-list opstellen en punt voor punt afwerken. Wordt vervolgd.

[quote:267aa4b940="Yohan"]Wat is er mis met NeoOffice? Helemaal gratis...[/quote:267aa4b940]

het is zo lelijk en niet-apple als een windows computer :stuck_out_tongue: :wink: