Springveer in de Dock

Bij aflevering van mijn systeem stond er naast de Trash een soort springveer die linkte naar de site van apple. Op de bovenkant stond een @. Hoe kun je zo'n ding zelf in de dock krijgen ?

ja

Als je bijvoorbeeld vanuit explorer een van je favorieten naar de dock sleept, en naast de prullenbak loslaat, heb je je springveer. Groet, André

Aha. Juist. Bedankt. Jeroen1, jij ook bedankt. :)

Die springveer werkt niet alleen met favorieten maar voor [b:cef6996a16]ieder[/b:cef6996a16] URL. URL uit de adresbalk slepen is de handige kneep.

Ik gebruik IE. Maar als ik het adres uit de balk wil slepen gaat dat niet. Wat bedoel je precies ?

P.S. Ik kan m wel de trash in slepen

klik & sleep met de cursor op de [b:48f643e96e]@[/b:48f643e96e] om de URL rechts of onder van het streepje in de Dock te zetten.

....En dit werkt zo bij alle browsers (dus Chimera, OmniWeb, iCab en IE), behalve Mozilla :( Echter, de springveer gemaakt met een van deze browsers, opent wel weer keurig de pagina in Mozilla (ingesteld als standaardbrowser) :D

wat zou je met die springveer willen doen?? :roll:

Nou, het is wel handig als je met een klik op deze formus terecht kan komen bv. Maar toch snap ik nog iets niet: michelvdb schreef dat je een url kan slepen, maar dat lukt mij niet. Wel als ik een bookmark sleep. Het door mij bedoelde @ staat alleen op het uiteinde van de springveer. Die staat niet in een url. Dus nogmaals michelvdb: wat bedoel je precies ?

Aqua1,

veronderstel:
In je browser heb je [i:7fdee8f45b]De Pagina[/i:7fdee8f45b] geopend die nog niet in jouw favorieten staat. Ga naar de Internet Explorer Address balk, sleep de @penstaart die je voor http ziet naar de rechter- of onderkant van de Dock. Je hebt nu [i:7fdee8f45b]De Pagina[/i:7fdee8f45b] als favoriete-springveer-URL in de Dock staan, steeds klaar om te openen.
Niks meer niks minder.

[quote:4fef5d7a19="michelvdb"]Aqua1,

veronderstel:
In je browser heb je [i:4fef5d7a19]De Pagina[/i:4fef5d7a19] geopend die nog niet in jouw favorieten staat. Ga naar de Internet Explorer Address balk, sleep de @penstaart die je voor http ziet naar de rechter- of onderkant van de Dock. Je hebt nu [i:4fef5d7a19]De Pagina[/i:4fef5d7a19] als favoriete-springveer-URL in de Dock staan, steeds klaar om te openen.
Niks meer niks minder.[/quote:4fef5d7a19]

Ahaaaaa ! Da’s nieuw voor me. Dank je wel ! Heel handige tip.

Je kunt op dezelfde manier de links op je bureaublad zetten, of in een map.

Dus je kunt een map met favoriete links in het dock zetten, links daarin slepen en de map vanuit je dock openen en naar je favoriete pagina’s gaan. Het hernoemen van zo een link gaat net zoals je elk bestand kunt hernoemen.

Whymme

Ik heb nu MacOSX.nl als springveer in mijn dock gezet. Maar als ik daar met m'n muis overheen ga komt de tekst "MacOSX.nl - Apple nieuws met een smaakje - meer dan 11.000 pagevieuws per dag!" er boven.

Is dat ook korter te maken?

Met een omweg kan dat. Sleep de URL die je in je dock wilt hebben eerst naar het bureaublad. Daar komt het als bestand te staan. Hier kun je de naam veranderen. Als je dat gedaan hebt, sleep je het ding naar het dock.

Twee problemen:

• het icon in het dock is niet die leuke springveer. Om die te krijgen moet je eerst ergens een afbeelding hiervan vinden, vervolgens deze als icon in de URL op je bureaublad plakken. Daarna het oude alias in het dock verwijderen en het bestand nog eens in het dock slepen.
  • Je hebt nog steeds de URL op je bureaublad. En het icon in het dock linkt daarnaartoe. Dus je moet die link zeker niet weggooien! Berg het ding ergens op waar het je niet tot last is.

Whymme