Spuitwater op PB

Ik heb deze middag per ongeluk wat spuitwater over mijn powerbook gekregen, twas niet heel veel, al lag er toch wat op mijn trackpad, een beetje op toetsen en scherm. Mijn trackpad maakt nu en dan een licht klikkend geluid, is dit normaal? En kan het water veel schade aanrichten aan de oppervlakte?

Droog fÖhnen ?

Zorgen dat de vloeistof niet het binnenwerk inloopt. Je moet je laptop in dergelijke gevallen gelijk omdraaien. Om zeker te zijn dat er niks is zou ik er even naar laten kijken.

Met een groet,

Anekdote: de vrouw van mijn vader had net een nieuwe laptop (windows, dat wel). Liet hem vol trots zien aan een vriendin onder het genot van een glaasje wijn. Laat dat mens dus een vol glas rode wijn in de laptop kieperen. (hield zeker ook niet van windows) Laptop was drijfnat en dood, deed niks meer. 6 weken later komt de verzekeringsman kijken om de schade op te nemen. Nieuwe laptop was al besteld. (Op mijn aanraden een Ibook, weer een switcher geregeld, ik zou commissie moeten krijgen van Steve.) M'n vader zegt tegen de goede man: "Kijk, doet 't niet" en drukt op de aanknop. Als een zonnetje!! Niks meer mee aan de hand. Tot op de dag van vandaag doet het kreng het uitstekend. Moraal van het verhaal: gooi allemaal een glas rode wijn in een laptop, maar laat de verzekering niet pas na 6 weken komen.....

Haal het toesenbord los. En leg het neer op een plek waar hij goed kan drogen. Niet te snel opstarten. Niet uitelkaar halen.

Gedult dat is de beste remedie.

Van iemand die iets soortgelijks heeft gedaan!