Sql & sql-plus applicatie

Hallo,

Voor het vak Databanken zien we nu sql & sql-plus. Dit in een Oracle: sql worksheet. Wel versie 9 want versie 10 bevat geen worksheet. Nu zou ik graag dit op mijn PowerBook willen oefenen. Want zoals je wel kon raden geeft mijn windowsbak alleen maar miserie met de installatie van Oracle. :oops:
Nu is mijn vraag of jullie geen applicatie kennen die sql en sql-plus commando’s kan. Wel een gratis applicatie aub want ik ben een student. Ik heb reeds gezocht maar vond talloze sql programmaatjes en kan door de bomen het bos niet meer zien. Hopelijk kan iemand me verder helpen …

Alvast bedankt,
iSander

iSander,

probeer het eens met mySQL, een open-source database (select link from Google where upper(name) like ‘%MYSQL%’); :wink:

http://www.mysql.com

1 row returned

Ook de Oracle database (9i en 10g) is gratis te downloaden en te gebruiken (voor niet commerciele doeleinden, zie http://www.oracle.nl), maar installeren is nog rampzaliger dan op Windows (is dit mogelijk? Ja dit is mogelijk) en je moet OS X Server hebben draaien.

Willem-Jan

Om Oracle 10 te installeren moet je helemaal geen OS X server hebben (ondanks het feit dat dat wel vermeld staat). Ik heb de developer van Oracle 10 geïnstalleerd op m'n PowerBook (ik weet niet of je die nog kan downloaden) en die installer was net dezelfde als die van de Windowsversie.

Versie 9 is bijna niet aan de praat te krijgen op OS X. Daar heb ik zelf uren mee bezig gezeten alvorens het me is gelukt.

MySQL is niet echt een alternatief als je gewoon bent met Oracle te werken. Elk databaseprogramma houdt er zijn eigen versie van SQL op na en tussen Oracle en MySQL zit wel een heel groot verschil.

Hoi, Alvast bedankt ik ben nu die Oracle 10 aan het downloaden, hopelijk bevat die dus ook een worksheet waar sql plus ook gaat.

Greetz,

Waarvoor dient die worksheet eigenlijk? Ik krijg op school ook SQL en Oracle en een worksheet ben ik er nog niet tegengekomen.

Is de installatie trouwens al gelukt?