ssd installeren

hulp gevraagd

ben in bezit van een Macbook pro 13 inch late 2011 en heb gisteren een ssd geïnstalleerd
de Samsung 850 evo 250 gb… daarna geprobeerd alles te installeren via externe schijf met
daarop reservecopy van Time Machine maar dat lukt niet als ik op de site kom word er gevraagd
op welke schijf ik de kopie wil installeren en dat vak staat leeg,de ssd is dus niet te zien.
heb ook geprobeerd alleen OSX te installeren met het zelfde resultaat, hij ziet de ssd dus niet.
kent iemand dit probleem en weet er een oplossing voor dan hoor ik dat graag.

mvg, Mathijs

Toevallig vrijdagavond jl. hetzelfde gedaan.

Heb je via schijfhulpprogramma de schijf ssd gewist (opgestart vanuit bootable USB of andere disk of internetnetwerk) en bestandsindeling volume OS X journaled (uitgebreid) geselecteerd?

hallo,

ik heb opgestart via command en R indrukken en kom dan in het opstart programma
mijn externe schijf met reserve kopie ziet hij wel maar de ssd dus niet. verders heb ik niets
gedaan, bij de mediamarkt werd mij verteld dat ik meer niet hoefde te doen

Je zal het hulpprogramma “schijfhulpprogramma” moeten opstarten (dit is beschikbaar als je met CMD-R hebt opgestart)
Dan moet je de SSD eerst even wissen naar een Mac compatible formaat.

Er is vast iets anders aan de hand, want anders had TS bij het opstarten toch wel dat venster ‘initialiseer HDD’ gezien.
Ook zou die schijf gewoon zichtbaar moeten zijn, dus m.i is de inverter kabel beschadigd, of misschien niet goed ingeplugd.
Die kabel is redelijk kwetsbaar en is vaker bron van deze storing.

1. Koop huis voor SSD van Sjarkoon Quickstore portable voor € 12 en plaats de SSD erin (simpel)
  2. Maak een kopie van je HD met Carbon Copy Cloner gratis met volledige functies voor een aantal weken naar je SSD
  3. Plaats nu de SSD in je Macbook en start.
  4. Je kan nu de HD uit de Macbookin het huis plaatsen en zo heb je er een externe HD bij

SSD instellingen

Bij instellingen energie de vinkjes uitzetten Plaats harde schijven……
Schakel sluimerstand…
Trim inschakelen via de terminal
Marcel

bedankt allemaal voor het meedenken maar ben toch maar even terug gegaan naar
de Mediamarkt om te kijken wat zij te zeggen hebben ,ze hebben de ssd getest en
wat blijkt…ssd is stuk en maakt dus geen contact …jaja dat heb ik weer… gelijk een nieuwe
gekregen en dus beginnen we weer opnieuw.
het resultaat laat ik jullie binnenkort wel weten…

ssd geïnstalleerd en werd nu wel herkent,verdere installatie ging ook goed
dus alles werkt weer prima, ben er heel tevreden mee…lekker snel…

mvg. Mathijs:)