ssd loopt vol

heb een ssd van 80gb in mijn imac, maar door een onbekende reden staan er ook films, muziek en fotos op. dat maakt dat ik te weinig ruimte op mijn opstartschijf hebt en dat deze soms crasht. De locatie van de thuismap is veranderd naar de HDD. mag ik zomaar mappen verwijderen op de ssd zodat deze alleen het besturingsprogramma bevat ?

je mag net zo veel foto’s, films en muziek weggooien als je maar wil.
kennelijk staan van enkele programma’s de standaard locaties niet goed.

dus mag alles verwijderen, zolang ik maar de programmas laat staan ?

Op zich mag je de programma’s ook verwijderen…

Ik zou het niet doen want dan ontneem je het nut van de ssd!

Je kan je films, muziek en foto’s gewoon naar je hdd verplaatsen. Ik zou documenten en andere veel gebruikte bestanden op je ssd laten staan.

denk ook eens aan local back-up. dit bestand groeit naarmate je geen back-up maakt (als je gebruik maakt van time machine)
als je gebruik maak van een kleine ssd kan het handig zijn om dit uit te schakelen.

[quote=Patrickmaur3r url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ssd-loopt-vol/#post-2681574 time=1399298278]denk ook eens aan local back-up. dit bestand groeit naarmate je geen back-up maakt (als je gebruik maakt van time machine)
als je gebruik maak van een kleine ssd kan het handig zijn om dit uit te schakelen. [/quote]

Dat is ook een goed punt!

in About this mac kan je gemakkelijk achterhalen waar je opslag naar toe gaat.
 >About this Mac/Over deze mac > More info/Meer info >

sja, in mijn ogen is een 250-er echt het minimun, scheelt een heleboel hoofdbrekers en onnodig heen en weer en weer terug gesleep

Of je maakt er een Fusion Drive van en je denkt er nooit meer over na :slight_smile: