SSD Macbook Air 1.1

Is er een betaalbare SSD voor mijn Macbook air van 2008 ?

Ik heb even op internet gekeken en kom uit op een OWC SSD maar die zijn vrij prijzig voor zo’n oude Air .
Zijn er ook andere goedkopere SSD’s van andere merken die in deze Macbook Air passen .
Ik wil deze machine nog graag een tijdje gebruiken en heb er al een nieuwe accu in gezet alleen erger ik me aan de opstart tijd van de HDD .
Het betreft volgens mij een 1,8 ssd en niet de 2,5 ssd want die is te groot .

Dus als iemand een betaalbare SSD weet zal deze Macbook daar enorm van opknappen .

Alvast bedankt,

Die SSD’s van OWC werken niet in een MacBook Air 1,1, die zijn enkel geschikt voor latere modellen.

Oke bedankt maar is er dan nog een andere SSD die wel met de eerste Macbook Air werkt ?

De standaard SSD’s die OWC voor de MBA verkoopt werken niet in de eerste generatie, maar ze hebben ze wel. Het probleem is dat ze door de afwijkende interface - PATA ZIF - absurd duur zijn. Voor een 64GB SSD voor het model uit 2008 betaal je $139… weet niet of je dat ervoor over hebt.

De enige PATA ZIF SSD die ik in NL kan vinden is deze, dan heb je 120GB voor ongeveer €200.

Het kan goedkoper…

http://www.ebay.nl/itm/Kingspec-1-8-ZIF-SSD-128GB-para-MacBook-Air-1st-Rev-A1237-DELL-D420-D430-HP-/172287983917?hash=item281d2a012d:g:ktQAAOSwdvpWEjZA

Minder, minder, minder!

http://nl.aliexpress.com/store/product/1-8-inch-ATA7-ZIF2-CE-SSD-Solid-State-Drive-Disk-64GB-128GB-MS2235-For-SONY/600018_242792121.html

(gratis verzending, wel een paar weken wachten)

Okey bedankt voor jullie reactie’s . Die SSD van Aliexpress ga ik denk ik wel proberen want €200 vindt ik het niet waard zo duur is de MBA zelf al .
Heb er in het verleden ook een Accu voor een Macbook besteld en toen duurde het ook een maand dus dat levertijd kan verschillen maakt niet veel uit .

Je loopt wel het risico op douaneheffing, voor die paar euro zou ik voor de engelse leverancier gaan, kun je dit weekend al aan de slag… Maar moet je zelf weten, ze zullen het allebei prima doen.

Goed punt… Heb daar alleen nog goedkope rommel besteld, maar boven de €22 zou je inderdaad voor BTW aangeslagen kunnen worden. Tenzij je geluk hebt…