SSD samsung 840 PRO Macbook Pro Mid 2012 non retina

Stap 1 mag je overslaan, want dat gaat al automatisch.

Bestaande inhoud op de SSD wordt overschreven om er een Recovery HD op te zetten. Daarin zit Schijfhulpprogramma en daarmee kun je de rest van de ruimte op de SSD indelen. Partitie maken dus.

Daarna wordt OS X gedownload en geïnstalleerd. Klaar.

Wordt osx dan gedownload via mijn apple id? En je bevestigt dat een mac via het schijfhulpprogramma een ntfs indeling wel ziet en kan formatteren? Ik ben hier absoluut niet hier thuis dus misschien is dit niet van toepassing?

Ja en ja.
Probeer het maar. De harde schijf die je eruit haalt kun je altijd weer terug zetten mocht je er helemaal niet uitkomen met de SSD.

Maar op basis van wat ik er allemaal over heb opgezocht, kun je dit zo uitvoeren zoals ik beschreef en werkt het allemaal zoals de bedoeling is.

Dank voor je hulp!!

Ja Mavericks heeft zeker een Recovery-partitie, maar die wordt bij het maken van een kloon niet meegenomen. Wat je kunt doen nadat je de kloon gemaakt hebt, is de Mavericks installer nog een keer over de kloon installeren. Dan krijg je je Recovery partitie terug. Je data op de kloon blijft bewaard.

Carbon Copy Cloner heeft er een losse optie voor. Daarmee kun je op elke gewenste schijf en tijdstip een Recovery HD maken.
Alleen je oude schijf even aansluiten zodat die het daar vandaan kan halen.

Dus gewoon Mavericks opnieuw installeren na clonen?

Precies.

Ik heb mijn MX100 geïnstalleerd: mbv het schijfhulpprogramma heb ik een clone gemaakt. Mavericks niet opnieuw er overheen gezet, maar blijkbaar staat er toch een recovery partitie op!

Dit is mijn systeeminformatie:

Crucial_CT512MX100SSD1:

Capaciteit: 512,11 GB (512.110.190.592 bytes)
Model: Crucial_CT512MX100SSD1
Revisie: MU01
Serienummer: 14320CDA0D88
Native Command Queuing: Ja
Queue Depth: 32
Verwisselbare media: Nee
Externe eenheid: Nee
BSD-naam: disk0
Type medium: Solid state
TRIM-ondersteuning: Ja
Type partitie-indeling: GPT (GUID-partitietabel)
S.M.A.R.T.-status: Gecontroleerd
Volumes:
EFI:
Capaciteit: 209,7 MB (209.715.200 bytes)
BSD-naam: disk0s1
Inhoud: EFI
Macintosh HD:
Capaciteit: 511,25 GB (511.250.432.000 bytes)
Beschikbaar: 262,39 GB (262.392.229.888 bytes)
Beschrijfbaar: Ja
Bestandssysteem: HFS+ met journaling
BSD-naam: disk0s2
Activeringspunt: /
Inhoud: Apple_HFS
Volume-UUID: D24885EB-FAAE-35E5-85FF-463341A1DDEA
Recovery HD:
Capaciteit: 650 MB (650.002.432 bytes)
BSD-naam: disk0s3
Inhoud: Apple_Boot
Volume-UUID: 32B5E4C2-46DB-35F2-963D-BE3F8FA8A644

Je hebt ook je schijf gekloond, niet je partitie. :wink:

Hetzelfde als dat je je hele huis verhuisd, i.p.v. alleen de woonkamer. Dan hang ook de pleerol al klaar in het nieuwe huis.

TheBigZ beweerde van niet:

Dit maakt het weer wat gemakkelijker!

Dat ligt er dus net aan welke software je gebruikt, want dat is niet vermeld.

Bijv. Carbon Copy Cloner en SuperDuper nemen het standaard ook niet mee, maar hebben een losse tool om de Recovery HD aan te maken op het doelvolume.