Stampvol bureaublad en strandballetje [opgelost]

Sleepte al mijn mp3'tjes naar een map om er een archiefje van te branden. Mikte echter mis, en toen ging alles naar het bureaublad. Gauw de Mac uitgezet en daarna weer aan. Maar nu is hij al een halfuur aan het opstarten. Het bureaublad staat vol, en dit is alleen nog maar de a ... Strandballetje draait olijk rond. Paniek. Hoe stop ik deze actie? Hoe krijg ik het bureaublad weer normaal?

Normaal door op :apple: Z te drukken maar zal nu wel al te laat zijn

heb ik ook 's gehad, met 1100 foto's op 't buroblad. ff opgestart vanaf cd en toen alle jpg's verplaatst. daarna kon ik gewoon weer opstarten

ander optie is opstarten met een andere user, of vanaf een andere systeempartitie, als je die hebt.

De iMac van mijn zoon ernaast gezet, verbonden met FireWire-kabel, opgestart met de t ingedrukt. Zo kon ik via de iMac in m'n G4 en daar het bureaublad leeggooien. Er kwam per mp3'tje een melding dat er een programma mee bezig was, maar dat heb ik genegeerd met een klik. Na 550 keer klikken waren ze allemaal weg. Afgekoppeld, opnieuw gestart en zie daar: opgelost. Gek is wel dat de weggegooide mp3'tjes in geen van beide prullenbakken zitten. Hoe kan zulks?

Om dergelijke ongelukjes te voorkomen gebruik ik vooral "copy-paste" in de Finder.

Wat gebeurt er als je zo'n 550 MP3'tjes naar het dock sleept?

probeer het eens :P

Copy & Paste in de Finder: ik wist het, vergat het weer. Zal het nu in mijn oren knopen!

[quote:7bb068fbf1="Harryman"]Gek is wel dat de weggegooide mp3'tjes in geen van beide prullenbakken zitten. Hoe kan zulks?[/quote:7bb068fbf1]

Dat is hetzelfde als bestanden weggooien op een netwerkschijf, die worden ook direct verwijderd als je :apple: - backspace gebruikt. Dan krijg je normaal gesproken wel een waarschuwing.