standaard direrctory I Photo op ander partitie

Ik wil mijn bestanden en systeem graag zoveel mogelijk op gescheiden partities houden. wie weet of het mogelijk om de standaard map waarin I Photo zijn foto's opslaat te verplaatsen naar een andere partitie?

Dat kan gewoon, wel eventjes iPhoto afsluiten voordat je dat doet. Als je na het kopieren vervolgens alles verwijderd in je standaardmap dus je iPhoto library in de map Afbeeldingen en vervolgens iPhoto opstart kun je de nieuwe locatie opgeven van je library (hij kan het origineel namelijk niet meer vinden). Wanneer je je library op een extern apparaat zet, zorg wel dat dit apparaat altijd aanstaat voordat je iPhoto gaat gebruiken.

Schijf partitioneren: systeemdisk tussen de 8 a 10 Gb en tweede partitie zo groot als de rest vd disk. OS installeren, herstarten, Netinfo manager opstarten, ga naar user (jouw naam).

Vervolgens ga je naar de regel ‘Home’ daat staat nu: /Users/Home en die verander je in: /Volumes/partitienaam/Home. Wijzigingen opslaan en direct herstarten. Voila, nieuwe Home op je partitie/disk.
Kopieer daarna je inhoud van de ‘oude’ Home naar je nieuwe en klaar is Kees. Fluitje van een eurocent.

Ik ‘draai’ dit al sinds 10.0.4 en werkt feilloos. Als je dan toch bezig bent, maak dan ook een ‘Programma’s’ aan op Home en zorg dat alle programma’s (behalve Apple’s eigen programma’s en iLife etc.) daar komen te staan. Dit maakt herinstallatie van het systeem een eitje. :slight_smile: