Standaard Gebruikersnaam

Ik heb een vraag:

Wat is de standaard wachtwoord van de Admintrator? Of zit hier geen wachtwoord op?

Mac OS X heeft geen standaard gebruiker. Al is dat niet helemaal waar. Oftewel: Stel je vraag iets duidelijk dan krijg je ook een duidelijker antwoord.

Ik heb hier een Apple laptop staan waar volgens mij Mac-Os op zit. Ik wil alleen de internet stelling veranderen, alleen hij begint te piepen dat ik geen administrator ben, en dus die rechten daarvoor niet heb. Dus ik wil inloggen op Administrator maar daar wt ik het wachtwoord niet van, en heb al meerder wachtwoorden geprobeerd.

root

Kun je het niet gewoon aan de eigenaar vragen? Dat is de gemakkelijkste manier om een wachtwoord te achterhalen op een Macintosh.

Dat kan ook. Laptop is van me broertje, en heeft die van school gekregen. Lijkt me erg raar als school er dan een wachtwoord op zet, terwijl jij die pc hebt betaald. Maar goed. Dan moettie dat maandag maar even vragen, dan maar 2dagen geen internet:P

Je hoeft niet op een Administrator-account in te loggen... je moet gewoon het wachtwoord daar invoeren...

daar schiet ik nog niks mee op, want ik weet het wachtwoord niet:P

Of wat bedoel je? :innocent:

kabeltje erin en je hebt internet

contact maken met een wireless netwerk en je hebt internet

ik zie niet zo goed waar je een administrator-wachtwoord voor nodig hebt

[quote:b37f5f0233="jasper16"]daar schiet ik nog niks mee op, want ik weet het wachtwoord niet:P[/quote:b37f5f0233] Als je het wachtwoord niet weet, dan heb je blijkbaar de bevoegdheden niet en mag je dus niks veranderen op de computer...

Blijf het altijd dubieus vinden als mensen dit soort dingen komen vragen, de oplossing kan gewoon zijn om de sleutelhanger te openen… en daar heb je de bevoegdheden van een beheerder voor nodig. Als je dat niet bent, wat moet je dan met die computer?

admin

[quote:c33aeae08d="jasper16"]daar schiet ik nog niks mee op, want ik weet het wachtwoord niet:P[/quote:c33aeae08d] Als je bij de netwerkinstellingen om een wachtword gevraagd wordt, dan is dat het wachtwoord van [i:c33aeae08d]een[/i:c33aeae08d] gebruiker met administratorrechten — dat kan de rootgebruiker zijn (maar die staat standaard uit), of van een andere gebruiker die die rechten toegekend heeft gekregen. De eerst aangemaakte gebruiker op de computer heeft die rechten automatisch, dus als er maar één gebruiker is, moet je de naam en het wachtwoord van die gebruiker invoeren. Als je ingelogd bent als een gebruiker met adminrechten staat de naam al ingevuld en hoef je alleen het wachtwoord nog maar in te vullen; wat het is zul je moeten vragen aan die gebruiker …