standaard "importeer" in itunes : AAC of AIFF ?

Ik heb een WAV muziekbestand van 60Mb.Als ik het afspeel duurt het maar 3 minuten. Kan dus niet. Op zoek naar de oplossing in het archief kwam ik iets tegen van het veranderen van de voorkeuren/importeer in iTunes.Volgens een advies moest je daarin iets veranderen. Dat heb ik gedaan, maar dat werkte niet. En nu, dom dom dom !!!, weet ik niet meer waarop die voorkeur bij "importeer" oorspronkelijk stond, Was dat nou AAc of AIFF ?Wat staat er standaard? Wie weet antwoord op deze beschamende vraag. Alvast mijn dank

Dat is AAC die standaard staat ingesteld :wink:

Dat moet [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Audio_Coding]AAC[/url] zijn, [url=http://en.wikipedia.org/wiki/AIFF]AIFF[/url] is niet gecomprimeerd en is dus nog veel groter. AAC wordt standaart in de ITMS gebruikt

Hij staat oorspronkelijk op Aac, de compressie techniek van Mac zeg maar MP3, maar dan beter. Aiff is een wav, het gaat hier om ongecomprimeerde muziek bestanden. 60mb voor 3 min muziek kan dus best. Zet hem lekker op Aac dan kost het je minder schijfruimte dan Aiff

grt Joost

Wat zijn we rap vandaag ;)

pietjepuk6546,

Bedankt. Hier een zucht van verlichting!

gewoon 1. op aac instellen 2. rechtermuisknop/Control+muisknop op de nummers en "converteer selectie naar AAC"

Al je niet-AAC bestandjes (die je hebt geïmporteerd vòòr dat je AAC hebt ingevoerd bij de voorkeuren) zijn dan AAC!

Maakt hij dan geen kopie? Ik dacht dat de Wave dan nog bleef staan.

[quote:1f12a8fea0="Joost Krul"]...Aiff is een wav, het gaat hier om ongecomprimeerde muziek bestanden. 60mb voor 3 min muziek kan dus best...[/quote:1f12a8fea0]

Correctie AIFF is géén WAV, dit zijn twee verschillende formaten:

[b:1f12a8fea0]AIFF:[/b:1f12a8fea0]
Audio Interchange File Format is a file format standard used for storing audio data on PCs. The format was co-developed by [b:1f12a8fea0]Apple[/b:1f12a8fea0] based on Electronic Arts Interchange File Format (IFF) and is most commonly used on Apple Macintosh computer systems.

[b:1f12a8fea0]WAV (or WAVE):[/b:1f12a8fea0]
short for WAVEform Audio Format, is a [b:1f12a8fea0]Microsoft[/b:1f12a8fea0] and IBM audio file format standard for storing audio on PCs.

Verder klopt het:
Als je ongecomprimeerd muziek wil bewerken (in een studio) gebruik je een van deze twee formaten (en dat vreet harde schijf, een opname van enkele tientallen giga’s is normaal).
In onze studio (ProTools Control24 op een G4) gebruik ik AIFF.

Als je muziek alleen ript en afspeelt stel je iTunes in op AAC of MP3.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar MP3 omdat het door meer apparaten herkend wordt.

:slight_smile:

Heb je dat bestand van 3 minuten muziek in 60 MB soms illegaal gedownload? De muziekindustrie wil dit soort zaken nog wel 'ns verspreiden, om dit illegale circuit wat te saboteren.

Hoe kan ik AAC bestanden omzetten naar MP3? Mijn cheapass MP3 speler speelt alleen MP3 en Wav. Tijd voor een iPod dus.

[quote:3995305cb2="muffin."]Hoe kan ik AAC bestanden omzetten naar MP3? Mijn cheapass MP3 speler speelt alleen MP3 en Wav. Tijd voor een iPod dus.[/quote:3995305cb2] Ga naar de voorkeuren van iTunes, zet daar de importeer op mp3, selecteer de AAC bestanden, en kies in het menu geavanceerd voor "converteer selectie naar mp3"

[quote:a36961bb0c="lampje"][quote:a36961bb0c="Joost Krul"]...Aiff is een wav, het gaat hier om ongecomprimeerde muziek bestanden. 60mb voor 3 min muziek kan dus best...[/quote:a36961bb0c]

Correctie AIFF is géén WAV, dit zijn twee verschillende formaten:[/quote:a36961bb0c]

helemaal gelijk ja, mag ik zo niet zeggen, doelde enkel op het ongecomprimeerde, maar eeuh je had een duidelijk verhaal!

[quote:5c9814544e="unSOUND"][quote:5c9814544e="muffin."]Hoe kan ik AAC bestanden omzetten naar MP3? Mijn cheapass MP3 speler speelt alleen MP3 en Wav. Tijd voor een iPod dus.[/quote:5c9814544e] Ga naar de voorkeuren van iTunes, zet daar de importeer op mp3, selecteer de AAC bestanden, en kies in het menu geavanceerd voor "converteer selectie naar mp3"[/quote:5c9814544e] ok, maar de muziek moet wel in AAC blijven staan, alleen eventjes naar MP3 voor mn MP3spelert.

De oorspronkelijke bestanden blijven staan, dit kun je dus veilig doen.

ok, en die staan dus in de zelfde map of niet?

Ik kan het hier niet testen, sorry, kzit wel achter een Mac, maar zonder muziek.

[quote:8f0f049115="lampje"][quote:8f0f049115="Joost Krul"]...Aiff is een wav, het gaat hier om ongecomprimeerde muziek bestanden. 60mb voor 3 min muziek kan dus best...[/quote:8f0f049115]

Correctie AIFF is géén WAV, dit zijn twee verschillende formaten:

[b:8f0f049115]AIFF:[/b:8f0f049115]
Audio Interchange File Format is a file format standard used for storing audio data on PCs. The format was co-developed by [b:8f0f049115]Apple[/b:8f0f049115] based on Electronic Arts Interchange File Format (IFF) and is most commonly used on Apple Macintosh computer systems.

[b:8f0f049115]WAV (or WAVE):[/b:8f0f049115]
short for WAVEform Audio Format, is a [b:8f0f049115]Microsoft[/b:8f0f049115] and IBM audio file format standard for storing audio on PCs.

Verder klopt het:

Als je ongecomprimeerd muziek wil bewerken (in een studio) gebruik je een van deze twee formaten (en dat vreet harde schijf, een opname van enkele tientallen giga’s is normaal).
In onze studio (ProTools Control24 op een G4) gebruik ik AIFF.

Als je muziek alleen ript en afspeelt stel je iTunes in op AAC of MP3.
Mijn voorkeur gaat toch uit naar MP3 omdat het door meer apparaten herkend wordt.

:)[/quote:8f0f049115]
Beetje offtopic naar aanleiding van deze vraag. Als ik een audio-cd in mijn Mac douw, dan geeft ie .aiff files aan. Maar als ik 'm in een PC douw, geeft ie dan niet gewoon .wav files aan? Heb al lang geen cd’s afgespeeld in Windows.