Standaard instellingen

Ik weet niet hoe het is ontstaan maar als ik de finder open krijg in niet (meer) de weergave die ik wil (de kolommen, meest rechtse van de drie).

Verder moet ik ook steeds als ik een print wil maken in de printergegevens de kleur in zwart/wit wijzigen.

Tenslotte krijg ik bij het opnieuw opstarten niet meer mijn foto in beeld, die ik wel degelijk nog heb geselecteerd staan.

Wie kan mij zeggen waar ik die standaardinstellingen kan aangeven (lijkt me niet het grootste probleem) maar ook als default kan bevestigen???

[quote:a62564bd84="Hans Flick"]Ik weet niet hoe het is ontstaan maar als ik de finder open krijg in niet (meer) de weergave die ik wil (de kolommen, meest rechtse van de drie).[/quote:a62564bd84]

Weergave opties in weergave menu. Kun je de standaard voor de finder instellen. Werkt alleen als je de finder vervolgens opvraagt vanuit de dock.

[quote:a62564bd84=“Hans Flick”]Verder moet ik ook steeds als ik een print wil maken in de printergegevens de kleur in zwart/wit wijzigen.[/quote:a62564bd84]

Standaardprinter aanmaken, daar kun je ook de standaard pagina selecteren. Helaas nemen sommige programmas hier nog wel eens een loopje mee

[quote:a62564bd84=“Hans Flick”]Tenslotte krijg ik bij het opnieuw opstarten niet meer mijn foto in beeld, die ik wel degelijk nog heb geselecteerd staan.[/quote:a62564bd84]

Wat bedoel je hiermee? Achtergrond afbeelding?

[quote:af873e6ec5="Hans Flick"]Ik weet niet hoe het is ontstaan maar als ik de finder open krijg in niet (meer) de weergave die ik wil (de kolommen, meest rechtse van de drie)[/quote:af873e6ec5] Soortgelijk probleem hier, de Finder onthoudt mijn voorkeuren ook niet. Ik heb alles in lijsten staan zonder "relative date" onder de view options en dan ook nog eens voor alle vensters. Hopende dat de Finder er dus voor zorgt dat elk venster dat ik open in een lijst staat met een absolute datum in plaats van "gisteren" of "vandaag". Maar nee hoor, na elke start is het weer hommeles en staat alles welliswaar nog steeds in lijst, maar zie ik weer gewoon overal "yesterday" staan. In de view options zijn alle mappen weer terug gesprongen naar "this window only" in plaats van "all windows".

Permissies herstellen helpt niet, de finder voorkeuren heb ik ook al eens weggegooid, ik heb het zelfs al geprobeerd door als root in te loggen en daar de zaakjes zo te zetten als ik wil, allemaal zonder resultaat. En zo moeilijk kan het toch niet zijn: alles op mijn Mac weergeven in lijsten in absolute data. Lijkt simpel, ik vermoed dat het gewoon (nog steeds) een bug in de Finder is.