Standaard picture viewer programma veranderen

Hoe kan ik het standaard picture viewer programma veranderen in een ander programma?

Op dit moment is Preview bij mij het standaard programma, maar ik wil dit graag veranderen. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit moet doen.

cntrl klik op een afbeelding dan kies je voor info en dan zie je 'openen met' staan en verander je het programma waar je de afbeeldingen voortaan mee wil bekijken en daarna kies je wijzig alles en klaar

:apple: -i op een afbeelding dan staat daar open met .... dat moet je veranderen in het programma waarmee je het wil openen. Dan wijzig alles

Thanks mensen! :)

Ik heb nu Magic Lantern ipv Preview, is wat makkelijker in gebruik en ook sneller op m’n mac.

[quote:df9f055007="erikaatjuh"]cntrl klik op een afbeelding dan kies je voor info en dan zie je 'openen met' staan en verander je het programma waar je de afbeeldingen voortaan mee wil bekijken en daarna kies je wijzig alles en klaar[/quote:df9f055007]

Niet te verwarren met de knop openen met die je direct in het popup menu ziet staan wanneer je op je rechtermuisknop duwt, indien je daar openen met selecteert, en altijd gebruiken, wordt die bepaalde file steeds met het geselecteerde programma geopent, dus je moet wel degelijk in de file info het programma gaan veranderen, dus :apple: + i inderdaad als shortcut.