standaard settings distiller 6.0 verwijderen?

Hallo,

in distiller 6.0 zitten aardig wat standaard settings die ik graag zou willen verwijderen. Ik gebruik altijd mijn eigen settings + twee certified settings. De rest zou ik graag willen weggooien (sowieso staat alles er 3 dubbel in, in 3 verschillende talen heb ik dezelfde settings.) Er zit een mooie optie in distiller 6 om settings te verwijderen, maar die werkt niet. Naar de map gaan van distiller en ze er handmatig uitgooien lukt wel. Helaas is het zo dat als ik distiller opstart ze gewoon weer terug gezet worden. Weet iemand misschien hoe ik ze er wel uit kan gooien?

bedankt, Frans

Ik heb exact hetzelfde probleem. De enige manier om ze definitief te verwijderen is om in de map 'Resources' van de app. (door 'ctrl + klik' op de app. en dan "Toon pakketinhoud..." of "Show Package Contents...") de settings te verwijderen.

Echter… :?

Dit resulteerd hoogstwaarschijnlijk in het gegeven dat je Distiller opnieuw zult moeten installeren.

Met andere woorden: Vrijwel onmogelijk, althans mij is het ook niet gelukt; ik heb er maar mee leren leven :frowning:

Om je jobobtions te verwijderen; settings>remove adobe pdf settings> in menu vervolgens de overbodige settings verwijderen (door op open te klikken, niet echt logisch). Of bedoelen jullie met "standaard settings" de joboptions niet?

ja, ik bedoel de joboptions, maar die optie van verwijderen werkt helaas niet (misschien omdat dat venster open zegt) handmatig verwijderen uit de map lukt wel, maar als je distiller dan opstart dan staan ze er gewoon weer bij.

:frowning:

ik meen mij te herinneren uit mn avondcursus acrobat 6 dat je die joboptions niet kon verwijderen, er was echter een omweggetje wist de cursist te vertellen, maar hij kon niet garanderen dat de software dan nog vlekkeloos draaide. Khad em beter gevraagd welk omweggetje, maar niemand die het vroeg en ik wou nu ook niet de flauwe plezante uithangen door het juist te willen zien...

de kans is groot denk ik dat het deze methode zal zijn:

[quote:90c840084c=“Elian”]Ik heb exact hetzelfde probleem. De enige manier om ze definitief te verwijderen is om in de map ‘Resources’ van de app. (door ‘ctrl + klik’ op de app. en dan “Toon pakketinhoud…” of “Show Package Contents…”) de settings te verwijderen.

Echter… :?

Dit resulteerd hoogstwaarschijnlijk in het gegeven dat je Distiller opnieuw zult moeten installeren.

Met andere woorden: Vrijwel onmogelijk, althans mij is het ook niet gelukt; ik heb er maar mee leren leven :([/quote:90c840084c]

misschien moet ik het maar eens proberen, niet geschoten is altijd mis

heb net verschillende dingen in de pakketinhoud verwijderd, de selfrepair files (daar staan alle joboptions) maar zonder die joboptions werkt het programma niet. Er stond ook nog een .xml file met daarin allerlei tekst en doorverwijzingen naar o.a. die joboptions, heb geprobeerd die tekst eruit te gooien maar ook dat helpt niet.

Kom er net achter dat er een update is voor acrobat 6.0 > 6.0.1 > 6.0.2.
Heb ze beide gedownload maar ook dat helpt niks!

Ik ben er uit, ik zat al aardig in de buurt met de xml file aanpassen.

Om te beginnen moet je twee .xml files verwijderen

bibliotheek/apllication support/adobe/acrobat

naam van de files:

• AcroDDSProSelfHeal.xml
  • AcroDDSDistSelfHeal.xml

vervolgens gooi je de overbodige joboptions weg uit je gebruikersmap

(bij mij stonden die in gebruikers/gedeeld/adobe pdf 6.0/settings

als laatste ga je naar distiller, toon pakketinhoud

contents/macosx

daar zie je een bestand dat AcroDDSDistSelfHeal.xml heet.

die open je met je teksteditor.

ergens onderaan in dit bestand staat een hele lijst met doorverwijzingen naar die standaard .joboptions

Haal al deze tekst weg inclusief <dict> en </dict>

Als het goed is kun je nu weer distiller starten en staan alleen je eigen joboptions er :smiley:

SHIT!

ik kom net op mijn werk en nu staan ze er toch weer in!???!!

gisteren waren ze er allemaal uit en na verschillende keren distiller opstarten bleven ze weg maar nu zet ik net mijn computer aan en prompt staat alles weer terug.

zal later vandaag eens gaan zoeken naar wat ik nu toch nog verkeerd heb gedaan.

Jongens, ik wil niks zeggen hoor, maareh...

distiller 6 graag zonder Deens en Sweeds!
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=8451

:sealed:

met zoeken werd die niet gevonden, misschien ook omdat ik op joboptions heb gezocht, ipv settings.

In ieder geval is het nu gelukt, na herstart werkt het nu ook bij mij.

definitieve oplossing is dus te vinden op

[quote:18645c3548=“WOZ”]
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=8451

:D[/quote:18645c3548]