StandaardBrowser onder OSX10.2 - Van IE naar Netscape 7

Vraagje. Ik krijg het niet voor elkaar om Netscape 7.0 als standaardbrowser in te stellen. Als ik bij sys.voorkeuren/internet/web voor Netscape 7 kies en ik klik vervolgens in een e-mail een internet-link aan, dan start vrolijk IE 5 op. Als ik dan weer kijk bij eerdergenoemde instelling in sys.voorkeuren, dan staat IE 5 vanzelf weer als standaardbrowser. Wie kan mij de juiste procedure uitleggen???

[url=http://www.macosxhints.com/search.php?query=default+browser&mode=search&datestart=0&dateend=0&topic=0&type=stories&author=0]Hier staan een paar methodes.[/url] Ik heb de bovenste geprobeerd, onder andere, en die werkt. Chimera is nog steeds mijn default browser. Neemt niet weg dat IE gewoon opstart als je een link in entourage of documentatie van programma's aanklikt. Of zelfs een url file met een generic icon (zo'n wit velletje met een blauwe @ erop). En als je dan in je internet voorkeuren kijkt is Chimera nog steeds default. Hilarisch bijna.

Bij mij is het een kwestie van tijd voordat ik IE op DropStuff laat landen.

Mijn standaard browser is ook Chimera en ik heb het opgelost door de IE browser te verwijderen en dan chimera als standaardbrowser te gebruiken daarna geen last meer.

ik gebruik ook Chimera, en ik heb net mijn iBook helemaal opnieuw geinstalleerd, en daardoor kon ik bij de eerste webpagina die ik opende weer kiezen of ik explorer als standaard browser wilde, en toen ik nee zei. en chimera activeerde als standaard browser, doet hij het perfect zonder dat ik I.E. hoef weg te gooien.

Chimera is erg goed, het is alleen jammer dat flash en Quitime nog niet helemaal zijn uitgewerkt. de latest builds worden steeds beter, maar hij is nog steeds niet af.

Klik hier om te kijken    naar een homepage met allerlei toolbar-icons en splash-screens en app-icons voor chimera.

HS-L