stapel van icons op m'n desktop

Alles wat er op mijn desktop gelaats wordt, komt rechts onder in de hoek te staan. Zelfs als er daar al een bestand zich bevind (of meerdere). In jaguar had ik hier geen last van. Maar in Panter dus wel. Is dit een bug, of is dit bewust gedaan?

.......... schijfhulp programma........permission repair

Ik krijg het niet voor elkaar. '...permission repair' kan ik ook eigenlijk niet vinden. Ik heb 'Herstel Volume bevoegdheden' uitgevoerd, maar dat heeft niet echt iets geholpen. Ook iconen op raster plaatsen helpt niet. Ben ik dan echt de enige die hier last van heeft?

permissies en bevoegdheden zijn hetzelfde dus dat is in orde hoor :lol:

(permissies is gewoon de engelse term en wordt meer gebruikt dan “herstel bevoegdheden”)

heb je al eens geprobeerd om ze manueel op de juiste plaats te slepen? en blijven ze er dan staan? of zijn ze dan weer weg?

De Icons blijven wel staan waar ik ze plaats, maar elke nieuw icon (gedownloade bestanden, verwisselbareschijven, enz) die stapellen zich gewoon op rechts onder in de hoek...

raar :?

gebruik je een of ander progje op de desktop of een haxie???

wanneer is het begonnen?

(normaal zet OSX ze automatisch onder elkaar )
… en bij mounten van drives … waar verschijnen die?

eens de .plist van finder deleten

Wanneer het nou precies begonnen is weet ik om eerlijk te zijn niet precies. Het is er een beetje ingeslopen, eerst let je er niet op, tot het echt irritant begint te worden. Ik heb er thuis ook geen last van, maar op m'n werk dus wel...

Wat is precies een haxie?
En .plist zegt me om eerlijk te zijn ook niet echt veel :innocent:
(ik ben een intermediate maccer, one day i’ll be a pro :smiley: )

.plist is een file waar uw instellingen voor een applicatie in staan

zoek gewoon finder.plist en delete deze (of maak een backup door deze file te hernoemen in bv finderold.plist)

werkt het nu?

Heb je niet gewoon veel te veel icoontje op je bureaublad ? Dan zet ie ze allemaal op een hoopje, is idd irritant maar ja

helaas, het .plist deed ook geen wonderen... :cry: Wat de hoeveeelheid icoontje betreft, dat valt opzich mee, thuis maak ik het bonter met de troep op m'n desktop en daar krijg ik geen stapel... Het blijft een beetje een raar verhaal..

dan vrees ik da ik ni veel meer kan helpen :sealed:

uitgeput / geen inspiratie meer