stapelende icoontjes

Stomme vraag wellicht maar 'ineens' gaan m'n iconen op het bureaublad zicht opstapelen in plaats van een vrij plekje te zoeken. Ik word er knettergek van... iemand?

In je finder, toets apple+ J en daar aanpassen.

Ik heb het ook soms als ik ineens een hoop bestanden op me bureablad zet, kweet niet waardoor het komt, maar het gebeurt niet vaak :?

Speel je soms ook spelletjes op je mac? Het komt wel eens voor dat de resolutie van het spel niet dezelfde is als die van het buroblad. Bij een vastloper in het spel of bij terugschakeling naar de resolutie van je buroblad stapelen de icone zich soms op. Dit kan ook met progjes die ook gebruikmaken van een andere resolutie als het syteem (buroblad).

[quote:ef9e836b7b="digitalguru"]In je finder, toets apple+ J en daar aanpassen.[/quote:ef9e836b7b]

dat helpt… als work-around…

Dat is geen work-around, zo hoor je dat te regelen...

[quote:b37715b923="unSOUND"]Dat is geen work-around, zo hoor je dat te regelen...[/quote:b37715b923]

Nou, in die zin dat ik het met de ‘behoud rangschikking op naam’ de boel redelijk netjes krijg. Maar de default setting blijft mijn voorkeur houden (ik onthou waar ik een icoontje neer zet) en dat doet ie dus met geen mogelijkheid (meer). Stapels… terwijl er plek zat is op het bblad. En nee, geen gekke grappen met spelletjes e.d.

:roll: