Ik zit in dubio... ik wil graag de Collector's Edition bestellen (pre-order bij bol.com), maar ik heb nog ergens iets gelezen over de specs van deze editie. Kan ik er zonder meer vanuit gaan dat deze ook op de Mac gaat werken?
*zet ondertussen de CE wel in bestelling, annuleren kan altijd nog*
We gaan het volgende week zien. Zojuist Cata en SC2 in pre-order gezet bij bol.com. De laatste geeft iedere vrijdag beta-keys weg. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het slecht zou draaien op een 3.06Ghz Dual Core 24" iMac.
Stel dat Mac OS X performance (want dat is was Ostinato bedoelt) slecht is, kan je altijd nog even Bootcampen. Over het algemeen is Blizzard wel goed met performance..
Blizzard doet zijn best voor de Mac en dat is te prijzen, maar toch lijken ook Blizzard-games beter te draaien onder Windows (zelfs op een Mac onder Bootcamp).
Maar goed, als het inderdaad niet goed loopt zal ik inderdaad aan de Windows moeten. Blegh. Eerst maar kijken of ik een beta key krijg en eens testen op de Mac.
De ervaring die ik nu heb met Blizz games op de Mac (Warcraft 3 en WoW) zijn gewoon goed. Ik heb geen rare dingen gezien. Dus ik waag het er maar op :cool:
Als ik volgende week de key voor de beta ontvang, breng ik jullie asap op de hoogte.
EDIT: de beta-key is al binnen. Momenteel ben ik 2.99Gb aan Mac Beta aan het downloaden :cool:
Ik heb de NVIDIA GeForce GT 130 met 512 MB geheugen. Maar het loopt soepel met heel af en toe wat lag. Lag is soms onvermijdelijk omdat je nu alleen nog de multiplayer kunt spelen, singeplayer is in BETA niet enabled. Je bent dus niet de enige factor in een soepel spelverloop.
Maaruh, ik kan zo snel niet zien welke videokaart jij hebt. Ik zie niet eens wat voor Mac je hebt :wink:
Meer lezen: http://www.onemorething.nl/community/topic/starcraft-ii-release-27072010#post-1956847#ixzz0nKhZ7IMx
Dat heeft ie. En daar zal het gewoon ook goed op draaien, maar online en bij gevechten met bijv. 400 units op UMS maps of met veel teleport of create triggers kan je alsnog in de problemen komen. Dat is bij starcraft 1 ook nog steeds een punt (wat best leuk is soms, je hebt gewoon de vrijheid om zo lomp en hard te spelen dat het spel gewoon langzaam wordt - dus geen vervelende kunstmatige beheersing door maar 50 units pp toe te staan).
De beta draait op mn macbook pro (2,66 GHz, 4Gb geheugen en NVIDIA GeForce 9400M) vlot op medium settings, via bootcamp werkte het wel wat vlotter op hogere settings.
Als ik het spel wil afsluiten lukt dat ook dikwijls niet na het spelen van enkele spelletjes, maar blijkbaar gebeurt dit ook in windows. Zal dus wel aan beta liggen.
Persoonlijk ben ik een beetje teleurgesteld over het spel zelf. Starcraft 1 heb ik nooit gespeeld, maar wel Warcraft 3, en het lijkt er écht sterk op. Weer twee grondstoffen, snel bepaalde units maken, ... Veel nieuws is er niet echt. Wie Starcraft 1 dan wel nog gespeeld heeft, zal dan misschien nog meer teleurgesteld zijn?
Maar uiteindelijk: niet veel nieuws, maar het blijft natuurlijk wel goed :)
Dat is het doel Starcraft II, de makers willen de zelfde soort game creëren. Omdat Starcraft I een perfect gebalanceerde was, men wil dit terug bereiken, er zijn nieuwe units, nieuwe features, enz. Maar de kern blijft hetzelfde.
Dat maakt het spel zo populair.
Ik speel amper spellen, maar juist daarom en omdat ik Starcraft I gespeeld heb zal ik deze ook kopen.
Ik zal StarCraft II ook kopen om dat ik jaren lang plezier heb (nu nog steeds) met StarCraft I.
Wat jammer is, is dat StarCraft II zo veel op WarCraft III lijkt.. het is net als of hetzelfde team het werk gedaan heeft.. Dat was zo geweldig aan StarCraft I, de kwaliteit, de verhaallijn, de stemmen, alles past goed bij elkaar, de uitmuntende balans, en de algemene kwaliteit van gamen die je tegenwoordig maar in weinig games kan vinden! (Net als de haast onsterfelijke community)
Het is als of het gewoon maar 'beter' moest om dat er 'duurdere' graphics moesten zijn... Hopen dat de Single Player campaign me gaat tegenspreken en/of verassen. Dat zou een fijne reden zijn om de game serieus te spelen.
Deze is 100% geschikt voor de Mac. Bij het downloaden van de beta krijg je gewoon de keuze tussen een Windows of Mac client. Mocht je dus een CD krijgen die geen Mac client bevat, dan kun je deze altijd nog downloaden via je battle-net account :cool: