Startup Images - Verander je Startup Image

Met de komst van jaguar is wel onze Happy Mac verdwenen. Met behulp van onderstaande link is het mogelijk om een en ander te wijzigen en je eigen "opstartplaatje" te maken

http://www.ryandesign.com/jagboot/

GEBRUIK OP EIGEN RISICO

Onze happy Mac was ook wel zwaar verouderd. Maar misschien wel leuk voor de wat oudere en nostalgische gebruikers. Ik vind zelf de nieuwe beter.

[quote:post_uid1="Bas"]Onze happy Mac was ook wel zwaar verouderd. Maar misschien wel leuk voor de wat oudere en nostalgische gebruikers. Ik vind zelf de nieuwe beter.[/quote:post_uid1] dit vind ik vreemd, ik neem aan dat je nog niet zo lang een mac gebruikt. Ik gebruik nu al 15 jaar een mac en welliswaar heeft het happy macj kleur gekregen enzo, maar was hij er altijd. (tenzij er zo'n stomme diskette met vraagteken kwam omdat ik weer een of andere zut had geinstalleerd). Maar die happy mac hoort er gewoon bij!

Misschien volg ik je niet helemaal, maar wat vind je nou vreemd dan?

dit wordt weer dezelfde discussie, als de introductie van OSX 10.0. Toen was er ook al veel deining over de introductie van de Dock en het verwijnen van het aplle menu. Eén van de dingen die me stoorde aan OSX was net die happy face. Alles had een andere look enkel de happy mac bleef. Wat eigenlijk het gevoel gaf dat het geen volldige overstap naar UNIX was. Het DOS gevoel als je windows opstart. De eerste keer dat ik OSX opstarte gaf de happy face me eigenlijk een teleurstellende indruk als eerste kennismaking met OSX. Jaguar gaf me het gevoel "hey ik heb een nieuw systeem" zulke dingen zijn toch heel belangrijk vind ik als je nieuwe gebruikers wil aantrekken. Van start tot stop er gloednieuw uitzien. En als je perse een happy mac wil dan zijn er de hacks

Okay, maar het is toch eigenlijk zgn. 'handelsmerk' van Apple geworden... Nou ik moet toch even zeggen: op naar volgende 15 jaar!  :D

[quote:post_uid0="MacAttack"]dit wordt weer dezelfde discussie, als ...[/quote:post_uid0] Ik zeg niks, ik wil alleen maar sterruh... :p  :p  :p  :p  :p  :p  :p  :p

Maar even serieus, over gevoel gesproken, het maakt naar mijn gevoel niets uit waarmee mijn Mac opstart als ik maar weet dat het een Mac is.
En dát gevoel is met geen ander (PC) te vergelijken, met name het gevoel dat je je waardevolle informatie kunt toevertrouwen aan een computer zonder het gevoel te hebben dat je morgen weer alles kwijt kan zijn of onherstelbaar beschadigd is. :frowning:

Groet,
Bert

:D  :D  :D  :D  :D

Mee eens, maar voor sommigen die al 15 jaar met een Mac werken is dat toch nostalgisch, vandaar.

Maar na 15 jaar kan het ook als een, geloof in de vernieuwing van Apple overkomen? of niet soms?

[quote:post_uid0="MacAttack"]Eén van de dingen die me stoorde aan OSX was net die happy face. Alles had een andere look enkel de happy mac bleef.[/quote:post_uid0] Ha, en ik dacht dat ik de enige was die dat vond. Het was het eerste wat me opviel toen ik OS X voor het eerst opstarte: zo'n verouderd symbool in zo'n nieuwe omgeving.