stations hotspots problemen

Als ik op een station op een KPN hotspot probeer in te loggen met mijn XS4ALL minuten zijn er vier mogelijkehden

1. Airport krijgt contact, maar ik heb geen internet verbinding (DHCP timeout?)
  2. De inlogpagina heeft geen optie “XS4ALL”, maar alleen “KPN Hotspots”
  3. Ik krijg bericht dat er met het inloggen iets fout is gegaan
  4. Ik heb een internetverbinding…
    (Bij 3) heb je overigens soms ook verbinding).

Vooral op grotere stations (Utrecht, Rotterdam) gata het vaker fout dan goed. Op Gouda & Delft heb ik meer succes. Ligt dit aan mijn niet-standaard hardware/OS (iBoekje, 10.4.4) vergelekn met de rest van Nederland, of mijn specifieke computer, of heeft iedereen hier last van?

Er stond een paar maanden terug een artikel in macfan waaruit bleek dat er nog al wat problemen waren met die hotspots en mac. :?

Ik heb met mijn PDA de laatste tijd ook erg vaak problemen bij hotspots op het station. Vaak geeft hij een error terug dat er een itnerne fout is opgetreden (ik log ook in via xs4all). Denk dat het meer aan de hotspot ligt dan aan jouw laptop of mijn pda

1, 3 en 4 heb ik ook last van. Ik vind het bereik trouwens niet super. Waar zitten de accesspoints eigenlijk? stationshal?

@ gjvo: Wat zijn die XS4ALL minuten waar je het over hebt? Krijg je bij een abonnement van XS4ALL minuten om gebruik te maken van de KPN hotspots?

groet,
Job

Ja, je krijgt een uur gratis hotspot tijd per week, ingaande op maandag telkens. Ook bij Planet geloof ik. Zie ergens onderaan http://www.xs4all.nl/ibm/abonnementen.html, de "verder lezen" pagina bestaat niet meer. Kennelijk zijn er weinig mensen bereid veel te betalen voor de hotspots; ik zie vrijwel nooit iemand anders met een open laptop op Utrecht CS.

Het bereik is vrij redelijk, op perron 5/7 in ieder geval wel.

[quote:8ee8383063="gjvo"]Kennelijk zijn er weinig mensen bereid veel te betalen voor de hotspots; ik zie vrijwel nooit iemand anders met een open laptop op Utrecht CS.[/quote:8ee8383063] Misschien ligt dat ook aan het weer. Ik heb zelf absoluut geen trek in internetten in de gure wind. Ik ga lekker in de trein zitten, ibook open, verbinding maken, en vervolgens mail checken, iets snel opzoeken voor mn studie, en als de trein begint te bewegen snel de verbinding verbreken. [quote:8ee8383063="gvjo"]Het bereik is vrij redelijk, op perron 5/7 in ieder geval wel.[/quote:8ee8383063] Bereik aan het einde van 5/7 is niet geweldig, moet vaak een paar seconden wachten. Op Utrecht CS is trouwens ook een gratis hotspot, ik weet alleen niet waar de hotspot zit... (Ik vond m in iStumbler)

Ik maak trouwens ook verbinding via xs4all, met een iBook 12" 1.33 10.4.4

Bereik op Den Haag Centraal is trouwens ronduit slecht, of kpn is daar niet aanwezig. (spoor 2&3)

Het "alleen Hotspots in de keuzelijst" probleem krijg je als je niet van scratch begint, maar de NS-pagina of Hotspots pagina reload. Gewoon beginnen met www.knmi.nl, en de redirect afwachten.

Gouda werkt overigens goed, welke kant van 5/7zit je in Utrecht? De bankjes aan de zuidkant gaan prima.

[quote:c18627b710="gjvo"]Gouda werkt overigens goed, welke kant van 5/7zit je in Utrecht? De bankjes aan de zuidkant gaan prima.[/quote:c18627b710] Ik zit ook aan de zuidzijde, maar dan plusminus 10 meter voor het einde van het perron. Ik zit dan in de trein, wat als faradaykooi het bereik natuurlijk niet verbetert. Maar qua bereik ben ik misschien een verwend kutjong...