Steeds dezelfde Windowsvirus

Ola,

een paar weken geleden kreeg ik mn eerste windowsvirus genaamd Trojan.downloader. Een paar dagen erna kreeg ik het weer. Ik run clamXav net en ik kreeg het weer. Het “verschuilt” zich de hele tijd in “[UserName]/Library/Caches/”. Zouden jullie misschien even jullie ClamXav’jes aan willen zetten (natuurlijk eerst ook de virus definities updaten) en dan alleen deze folder te scannen? (duurt 10 seconden ofzo)
Ben benieuwd of er meerdere zijn met deze virus.
FYI, het is helemaal geen schadelijke virus voor de Mac hoor…wel een vervelende omdat deze allemaal andere trojans downloadt ofzo. Wil gewoon weten of meerdere mensen dit hebben.

Thanks!

dus je krijgt een windows virus op je mac ? Als het voor windows is, zal het je mac toch niet infecteren ?

Nee dat zei ik ook al......maar toch vervelend dat zo'n vies beestje dat op PC's hoort......in MIJN Mac zit.......MIJN Mac.......hoe durft ie??!! :P

Wil gewoon weten of ik de enige ben…just curious

hmm, ik krijg precies daar ook de melding dat er een geinfecteerd bestand is, maar waar kan ik zien hoe die heet?

Hmm......ik wist dat ik niet de enige was. Je zou moeten kunnen zien waar dat bestand is, omdat clamXav dat in die melding zelf weergeeft. Hoe heet ie van jou? Bij mij zijn er virussen in [username]/Library/Caches/javaApplets en [username]/Library/Caches/Safari gevonden.

Caches kun je probleemloos wissen. Dus… What's the problem… :wink:

Geen probleem ze doen niets. Ook ik heb hem gevonden. Als je je caches met coctail leegt blijven ze gewoon staan. Je kunt ze er gewoon handmatig trashen.

Staan:

in: Users/“username”/library/caches/java applets/cache/javapi/v1.0/jar/

ze heten daar: javainstaller.jar-5ad1bcbe-4caf2887.zip en
javainstaller.jar-3cc46f89-1edca9ef.zip

voor meer info:
http://vil.nai.com/vil/content/v_120523.htm