Steeds meer vlekken op mijn iBook

Wit is natuurlijk prachtig! Maar als er witte plekken verschijnen op mijn scherm is het toch een stuk minder mooi. Vorig jaar heb ik mijn ibook aangeschaft met 1 klein wit vlekje op het scherm. Apple store: joah, daar kunnen wij helaasch niks aan doen! Nu zitten er al 7 van die witte vlekken op mijn scherm zonder dat ik iets aanraak. Dit ziet er echt niet uit. Kan ik het nu wel terugbrengen naar Apple? (heb nog garantie) Er is vast geen mogelijkheid om het zelf weg te halen?

Hoop dat jullie nog enige suggesties hebben! :oops:

Een Apple Noob.

dooie/lamme pixels, terugbrengen!

Oh ja! En dan nog één dingetje! Zo'n rubberen nopje rechtsboven van mijn iBook is ook opeens afgebroken. :o Weet iemand wat je hier mee kunt?

Wat voor soort vlekken? slijtage plekken van de toetsen?

Idd.. ik denk inderdaad dat het slijtage vlekken zijn van de toetsen... die raken dan nét het beeldscherm als je 'm dichtklapt... volgens mij heb je er geen last van als je gewoon werkt met dat ding...

Mooi dan :( Maar kan ik het dus wel naar de Apple store terugbrengen? Want dit kan niet langer meer! :oops:

Het zijn volgens mij inderdaad slijtage plekken! Is het mijn schuld dan? :o

[img:3296ac1ee3]http://lostworld.pair.com/blog/images/pics/may16-screen.jpg[/img:3296ac1ee3] Op mijn powerbook 15" had ik ook witte vlekken op het scherm. Dat was een montage fout wat na een paar weken zichtbaar werd. Het kwam door het verkeerd plaatsen van de [i:3296ac1ee3]spacers[/i:3296ac1ee3] achter het scherm. Het viel binnen de garantie en is toen kosteloos gerepareerd.

Zijn dit dezelfde witte vlekken?

[quote:9441d46d52="arneblk"][img:9441d46d52]http://lostworld.pair.com/blog/images/pics/may16-screen.jpg[/img:9441d46d52] Op mijn powerbook 15" had ik ook witte vlekken op het scherm. Dat was een montage fout wat na een paar weken zichtbaar werd. Het kwam door het verkeerd plaatsen van de [i:9441d46d52]spacers[/i:9441d46d52] achter het scherm. Het viel binnen de garantie en is toen kosteloos gerepareerd.

Zijn dit dezelfde witte vlekken?[/quote:9441d46d52]

verrek, ik heb ook twee van die vlekken! What to do?

Dit kan echt niet bij zo'n dure machine. Terugbrengen!

Mijn Titanium iBook van 2001 viel uiteindelijk ook helemaal uit elkaar, buiten de garantie, dat wel. Maar gelukkig bleef het beeldscherm wel OK, behalve dan sporen van toetsen op coating van het beeldscherm.

Mijn iBook is een stuk steviger. Alleen laten mijn handen op het kunststof naast de trackpad verkleuringen achter… Niet fraai, maar ja. Hij is wel beresterk.

Een vriend van me liet zijn iBook van 1 meter op de vloer vallen, zonder schadelijke gevolgen.

[quote:c6f5cc8135="Eehhm..."]Mijn iBook is een stuk steviger. Alleen laten mijn handen op het kunststof naast de trackpad verkleuringen achter... Niet fraai, maar ja. Hij is wel beresterk.[/quote:c6f5cc8135]

Euhhhh… :?..Schoonmaken misschien? :wink:

of je handen beter wassen voor het Maccen…Haha

Klinkt een beetje als het probleem met de 15" powerbooks waar apple een extended warranty programma voor opgezet heeft: http://www.apple.com/nl/support/powerbook/displayprogram/

Lijken de symptomen daarop ? Dan heb je in ieder geval wat houvast, want als 't bij de powerbooks een erkend probleem is, dan zal 't misschien ook bij de iBooks voorkomen. Misschien dat er op de support fora van apple wat over te vinden is ?

Ik weet niet echt of het een oplossing is, maar een van m'n vrienden legt altijd zo een doekje tussen zijn scherm en z'n toestenbord. Daarmee ben je dan wel niet geholpen, maar het is misschien wel een tip voor later.

onze leraar legt altijd een blad papier ertussen als hij zijn powerbook sluit, en dat lijkt wel te helpen, hij heeft er geen last van.

Ik heb ook 2 van die vlekken. Als ik er gewoon achter zit dat zie ik ze niet, maar als ik onder een beetje rare hoek kijk zie ik ze wel. Kan ik er mee terug? (iBook 12 inch, nieuwste model)

Same here! Ook een aantal vlekken. Al vanaf het begin en het is niet erger geworden. Er loopt al een tijdje een discussie op de Apple-discussion-site. Je schijnt het echt goed te zien bij egale vlakken (zoals een volledig grijze desktop). Is tot op heden nog geen repair-programma voor. Helaas! Baal er van, maar ik ben er inmiddels aan gewend.

Ga eens naar je mac dealer en vraag eens naar de Slip van crumpler, dit is een mooi doekje die er in de beeldscherm maten is. Deze leg je tussen toetsebord en beeldscherm en je kan hem gebruiken om je scherm mee schoon te vegen en te gebruiken als muismat. Hij is uit me hoofd ongeveer 15 euro. Wij hebben het nu voor 2 ibook's hier thuis en het is wereld van verschil, mijn scherm is nog nooit zo goed gebleven!

Maar het zou toch niet zo moeten zijn dat je een doekje moet kopen om je scherm goed te houden? Dit mag toch gewoon niet gebeuren?

imathijs: je schrijft dat er een rubber spacer van het scherm van je iBook af is. Het lijkt me dat dat dus indirect de oorzaak van die vlekken is: het beeldscherm wordt door de spacer niet meer van de toetsen afgehouden en voila: vlekken op je scherm doordat je toetsenbord het scherm raakt. Waarschijnlijk zijn het ook geen vlekken maar heel veel hele kleine krasjes waardoor het licht verstrooid raakt en je het ziet als een vlek.

Ik doe altijd het velletje schuimplastic wat bij de verpakking zat tussen mijn iBook als ik hem vervoer. Wel een beetje gedoe, maar het helpt wel.

grtz bart

[quote:7ca492b924="MadSven"]Idd.. ik denk inderdaad dat het slijtage vlekken zijn van de toetsen... die raken dan nét het beeldscherm als je 'm dichtklapt... volgens mij heb je er geen last van als je gewoon werkt met dat ding...[/quote:7ca492b924] Da's bij de TiBook's. De alu powerboeks hebber er weinig tot geen last van.

als je zo'n matje van crumpler koopt, dan moet je hem eerst goed wassen! in plaats van vlekken op mn scherm heb ik nu een groene waas over de toetsen van mn alu powerbook. dat matje heeft dus afgegeven. ook niet echt fraai :x niet even op de verpakking zetten grrrr....