stel...

Ik heb net osx 10.2.3 geïnstalleerd, maar ben er niet blij mee. Kun je dan 10.2 eroverheen installeren met een clean install?

Ik had namelijk 10.2.3 erop gezet en toen deed quartzextreme het niet meer. ik had alles opnieuw eropgezet omdat ik dat toch van plan was.

Ik werk nu weer met 10.2.1 omdat de laatste drivers van mijn ati radeon 8500 tot die os compatible zijn.

Om zeker te zijn dat het niet werken van quartz aan de update van 10.2.3 ligt wil ik 10.2.3 ernogmaals opzetten om te zien of quartz het nu weer niet doet of toch wel.

zo niet wil ik weer terug naar 10.2.1 , maar dit keer zonder alles opnieuw te installeren.

Thanx alvast.

Een echt risico loop je niet wat de werking van OS X betreft, wel kan het zo zijn dat bepaalde applicaties niet goed werken omdat permissies bij herinstallatie worden teruggezet in de oorspronkelijke waarden. Het gaat dan in het bijzonder om programma's die bij installatie om een administrator password vragen.

Hoe bedoel je dat sommige applicaties niet meer goed werken?

Bv photoshop 7 vraagt om een administrator password tijdens installeren, dus de mogelijk dat photoshop niet goed meer werkt bestaat?

Precies, het zou b.v. kunnen zijn dat Photoshop zich voor hem bekende bestandsformaten automatisch opend bij dubbelklikken. Als OS X opnieuw geinstalleerd is doet hij dat misschien met Voorvertoning. Dit is misschien niet het ergste maar wel het meest voor de hand liggende voorbeeld.

Nou quartz deed het weer niet, raar onder 10.2.2 doet ie het wel.

bedankt nog voor je info.

groet,
jonnie