Stel......

Stel...... Je kent iemand (geen vriend of familie) en die komt op straat te staan. Bijvoorbeeld omdat het uit gaat met zijn/ haar vriend(in) of hij/ zij gaat scheiden. Wat zou jij doen?

Dit moet je even toelichten Thijs.... geen vriend en geen familie?

Laten hertrouwen! Of terug naar de ouders, maar dan wel uit de buurt van Soest blijven. :evil:

Geen vriend of familie? Wat is het dan? Toch wel belangrijk om te weten in deze beslissing.

[quote:f860d1b163="MacBjorn"]Dit moet je even toelichten Thijs.... geen vriend en geen familie?[/quote:f860d1b163]

bijv. collega…

Ik zou die persoon wel helpen. Alleen wel even opletten dat je niks kwijtraakt natuurlijk....

Vrouwen en kinderen eerst.

Voor de rest zoeken ze het maar uit. Dat iemand op straat gegooid wordt om die reden is volkomen belachelijk. Als dat zo is dan kun je het ook nog wel even met elkaar uitzingen tot degene die er uit MOET iets anders heeft kunen vinden…

:?

Een collega is geen vriend (tenzij wel) en ik ben een grote voorstander van prive en werk gescheiden houden. Gaat het erom of die collega onderdak geboden moet worden? Een enkele nacht zou ik niet zo'n probleem vinden, maar langer. :?

Ik heb ook een paar keer iemand onderdak gegeven omdat diegene op straat kwam. Ik kan je vertellen dat het soms meer stress en problemen geeft dan je lief is. Ook al heb je een goede wil, daarmee alleen kom je er vaak niet.

Goed ik zal het even uitleggen.

Een vriendin van een collega van mij heeft het na een jaren lange relatie met hem uitgemaakt. Sindsdien woont hij bij zijn familie een paar uur rijden hier vandaan. Toen ik dat hoorde heb ik gelijk aangeboden voor hoe lang het duurt bij ons te blijven. Want:
a) Ik gun niemand die positie!
b) Het is hier makkelijker zoek naar iets anders dan dat je ergens ver it.
c) Hij nu gewoon onder de mensen blijft.

Ik vond dit eigenlijk een natuurlijke reactie. Maar nu merk ik dat sommige mensen dat nooit zouden doen. Waarom niet? Na die paar weken kom je wel door. En hij is geholpen.

Ok, heel aardig van je. Het ligt natuurlijk ook heel erg aan die persoon en aan jullie. Als jullie relaxte gemakkelijke mensen zijn en hij ook, dan kan het heel goed gaan. Ook de grootte van het huis, of hij nog meer mensen in de buurt kent. Speelt allemaal mee. In ieder geval erg tof van jullie.

[quote:c96341c815="TiTaaaThijs"]Goed ik zal het even uitleggen.

Een vriendin van een collega van mij heeft het na een jaren lange relatie met hem uitgemaakt. Sindsdien woont hij bij zijn familie een paar uur rijden hier vandaan. Toen ik dat hoorde heb ik gelijk aangeboden voor hoe lang het duurt bij ons te blijven. Want:
a) Ik gun niemand die positie!
b) Het is hier makkelijker zoek naar iets anders dan dat je ergens ver it.
c) Hij nu gewoon onder de mensen blijft.

Ik vond dit eigenlijk een natuurlijke reactie. Maar nu merk ik dat sommige mensen dat nooit zouden doen. Waarom niet? Na die paar weken kom je wel door. En hij is geholpen.[/quote:c96341c815]
Als ik op mezelf woonde zou ik het ook doen hoor. Nu zoude mijn ouders deze keuze ook gemaakt hebben.
Collega en geen vriend/familie is toch een bekende. Zolang je een beetje normaal met hem op kan schieten is het heus wel te doen.

Ik zal hem een goeie, stevige doos geven en 8 blikken bruine bonen met een oud gaspitje dat ik net heb kunnen redden van het grof vuil.

[quote:2a5d015325="Tjeerd"]Ik zal hem een goeie, stevige doos geven en 8 blikken bruine bonen met een oud gaspitje dat ik net heb kunnen redden van het grof vuil.[/quote:2a5d015325]

Ik zit me al zeker 400 postjes van me af te vragen wanneer jij eens je werkelijke leeftijd gaat plaatsen in je profiel… :wink:

M'n werkelijke leeftijd is gewoon 13.. over een maandje 14 :)

[quote:9f389fa987="unSOUND"]Ik heb ook een paar keer iemand onderdak gegeven omdat diegene op straat kwam. Ik kan je vertellen dat het soms meer stress en problemen geeft dan je lief is. Ook al heb je een goede wil, daarmee alleen kom je er vaak niet.[/quote:9f389fa987]

Om dit te (proberen) voorkomen hebben we eerst afspraken gemaakt.

Je kunt het doen, maar ik garandeer je dat het stress gaat opleveren tussen jou en je vrouw. Afspraken maken doe je altijd, maar de wereld is niet eerlijk, en niets gaat zoals je het hebt gepland. Ik heb het nu 2 keer gedaan, ik heb mijn les geleerd.

[quote:122af17b3f="unSOUND"]Je kunt het doen, maar ik garandeer je dat het stress gaat opleveren tussen jou en je vrouw. Afspraken maken doe je altijd, maar de wereld is niet eerlijk, en niets gaat zoals je het hebt gepland. Ik heb het nu 2 keer gedaan, ik heb mijn les geleerd.[/quote:122af17b3f]

Thanx… voor de tip! Zal er zeker op letten.

Ik zou het alleen voor bekenden doen, dus mensen die ik echt goed ken. Want één of ander vaag klasgenootje komt er bij mij niet in. (en ik geloof dat mensen van mijn leeftijd niet snel op straat komen te staan)

[quote:c8d1e9cd15="Turbanus"][quote:c8d1e9cd15="Tjeerd"]Ik zal hem een goeie, stevige doos geven en 8 blikken bruine bonen met een oud gaspitje dat ik net heb kunnen redden van het grof vuil.[/quote:c8d1e9cd15]

Ik zit me al zeker 400 postjes van me af te vragen wanneer jij eens je werkelijke leeftijd gaat plaatsen in je profiel… :wink:[/quote:c8d1e9cd15]
Is het dat je Tjeerd er jonger of ouder uit vind zien? :?