Stel......

Gastje is geen 13.

Been there, done that, lost my Mont Blanc pennenset.

[quote:94e5f49285="TiTaaaThijs"]Stel...... Je kent iemand (geen vriend of familie) en die komt op straat te staan. Bijvoorbeeld omdat het uit gaat met zijn/ haar vriend(in) of hij/ zij gaat scheiden. Wat zou jij doen?[/quote:94e5f49285]

Uitdrukkelijk duidelijk maken dat ik het erg zielig vind,en nog uitdrukkelijker dat ik geen plek heb in de opvang.
En zeker niet als hij al onderdak is bij zijn ouders,prima geregeld,vooral voor jou.

Allereerst vind ik je gedachte zeer te waarderen. Maar overweeg goed je keuze. Eerste overleg zul je met Makarin moeten plegen. Staat zij er ook voor 100% achter? Weet wat je je op de hals haalt. Eerste afspraak met je collaga zou wat mij betreft de termijn moeten zijn. Eén of een paar weken lijkt me nog te doen, maar al het maanden gaat duren... De inbreuk op je leven is groter dan je misschien in eerste instantie kunt overzien. Er zijn mensen die het perfect kunnen, anderen onderdak bieden. Wij hebben er ook mee te maken gehad in het verleden. MissMac werkt in de jeugdhulpverlening. In een vorige baan van haar zat ze met echte crepeergevallen in de meer gedwongen hulpverlening. Ze moest toen zogenaamde OnderToezichtStellingen (uitgesproken door de kinderrechter) uitvoeren. Een jaar of 10 geleden waren de wachtlijsten al eindeloos en liep ze soms dagenlang te leuren met een (bv mishandeld) kind dat naar een gastgezin moest. Tsja, ben je dan hard als je er uiteindelijk geen trek in hebt zo'n kind onderdak te bieden? Maar goed, er zijn dus -tig mensen die dat gelukkig wel doen. Andersom heb ik er een keer enorm veel profijt van gehad om een paar weken bij vrienden in huis te zitten. Dat ging gelukkig goed. En dat juist zonder al te veel afspraken.

Succes!

IK BEN 13!! en het bewijs zal bevestigd worden tijdens een Lan

Niet iedereen van 13 is dom of kinderlijk.

Wie af en toe Achterwerk op de VPRO-gids leest weet wel beter.

Ondertussen mag iedereen die dat nodig heeft bij mij komen slapen of inwonen. Je moet dan wel tegen de belasting van 4 kinderen en twee (soms 8) katten kunnen.

Voorwaarde is wel dat ik het niet uitsluitend uit een soort liefdadigheid zou doen. Het heeft allemaal met een hele bundel aan variabelen te maken :hoe lang, hoe schrijnend, wie, waarom, noodzakelijk etc. De inbreuk op mijn privacy (en van de rest van de fam) vind ik minder belangrijk.

Kortom: ik zou het niet weten als theorethisch vraagstuk, maar in de praktijk zou ik er geen moeite mee hebben.

Tja Thijs... de man heeft een dak boven zijn hoofd. Hij moet lang reizen om op z'n werk te komen maar hij staat dus niet op straat! Daarnaast woon jij net samen met je vrouw en hondje in een nieuw huis.... allemaal nieuwe dingen voor jou. Als daar dan een 3e persoon bijkomt dan heeft dat absoluut z'n weerslag op de realtie tussen jou en Makarin. Ik denk niet dat het veel verschil uitmaakt of zij ermee instemt of niet. Hoe nobel dit voorstel ook van je is, kijk ermee uit. In dit geval moet je er voorzichtig mee zijn. Als hij bij jullie komt inwonen en de pleuris breekt (om wat voor reden dan ook) uit dan zijn er 3 ongelukkige mensen in plaats van 1.

Jaren geleden heb ik een vriendin onderdak geboden toen ze bij haar man weg ging. Ik ken haar vanaf de lagere school en we weten precies wat we aan elkaar hebben. Ondanks goede afspraken en ondanks het feit dat ik toen alleen woonde was het toch een inbreuk op mijn privacy, zeker toen ze haar nieuwe liefde mee naar huis nam. Op zich was het wel een grappige situatie, ze stond voor de deur met een koffer en een hond.

Het is verder prima gegaan hoor en het heeft onze vriendschap niet aangetast, maar ik zou beslist niet iedereen in huis nemen. Tegen een ex-collega en haar twee dochters heb ik nee verkocht omdat ik daar helemaal geen trek in had. Je krijgt namelijk ook nog een portie ellende over je heen, er moet natuurlijk tot diep in de nacht - met de nodige liters drank - gepraat worden over de scheiding. Geloof me, dat is één keer leuk maar komt je daarna snel de keel uit! Ik ben geen psychiater of sociaal werkster, ik heb ook nog m’n eigen sores.

Een loffelijk aanbod Thijs, maar denk eerst om jezelf. De persoon in kwestie heeft onderdak, het is niet de meest idiale situatie maar hij staat niet op straat.

Goed mensen. Na drie weken heeft ie een huis gevonden. Achteraf viel het allemaal erg mee....

MAAR denk goed na voordat je hieraan begint!!!

Onze relatie heeft er niet onder geleden hoor en de beste jongen zag ik nooit omdat hij in zijn bed lag als ik naar mijn werk ging en hij thuis kwam als ik al in een diepe slaap was. Bovendien hebben we ruimte zat zodat hij beneden zijn eigen kamer en badkamer had de bovenverdieping was van ons en daar kwam onze logee ook niet. Ik zal het overigens niet snel nog een keer doen

Ik zou het sterk laten afhangen van wie het betreft, overigens. Er is een stel mensen dat zo bij ons in mag komen als er wat is. Vrienden, noemen ze dat. En een deel van de familie. Niet allemaal tegelijk natuurlijk. Maar er is ook een groep mensen voor wie ik zonder problemen hard kan zijn. Rot voor je, maar hier kom je er niet in. Ruim je eigen rommel maar op.

Ik ben zelf ook eens in zo'n soort situatie terecht gekomen dat ik heeeeel erg blij was dat vrienden/collega's/kenissen een bankje/stretcher/matrasje voor me hadden. Dat heeft een maand of 6 geduurd, de woningnood in Groningen is echt geen grap, maar ik was ook blij verrast door de hulp uit onverwachte hoeken. Mensen die een 'mijn huis, mijn fort'-houding hebben en minder klaar staan voor anderen, als het er echt op aankomt, hebben alleen maar makkelijk praten vanuit een luxe situatie.

Top actie dus, dat je open staat voor iemand die toch al in een rot situatie zit…

Andre Hazes - "een vriend"

Jaren lang was jij mijn gabber.
Als een broer hield ik van jou.
Zie je daar nog op de stoep staan.
Je stond te rillen van de kou.
Zonder huis en zonder centen.
Zelfs je vrouw ook die was je kwijt.
Ik zei kom hier zolang maar wonen, maar daarvan heb ik nu spijt.

Hield ik je daarom uit de goot.
Was dan jou vriendschap niet zo groot.
Hoevaak lag jij daar in m’n bed.
Zag jij nooit van je vriend, aan de muur zijn trouwportret.
Ging er dan echt niets door je heen.
Ben jij dan zo hard en zo gemeen.
Maar alles is voorbij,
je nam haar weg van mij.
Het is jammer onze vriendschap is voorbij.

Nooit vroeg ik aan jou een stuiver.
Dat je mee at was heel gewoon.
Zelfs als je een keer wou stappen.
Gaf jou iets van m’n loon.
Ik gaf je alles zelfs mijn kleren,
Want een vriend die laat je niet in de kou
Ben je alles dan vergeten? Waarom deed je mij dit aan

Ja wat een vriend,
wat een vriend was jij voor mij

Ja wat een vriend,
wat een vriend was jij voor mij

Ik trek die Hazes helemaal niet.

[quote:7afb1b21d9="Mattnh"]Ik trek die Hazes helemaal niet.[/quote:7afb1b21d9]

Hazes is een held! 8)

Verder, beter ben je een erg goede vriend van me voor ik je voor onbeperkte tijd bij me blijft logeren. Alles leuk en aardig, maar ik ben geen liefdadigheidsinstelling…