Stem geluid uit een fragment halen

Wat is de beste manier om stem geluid uit een fragment te halen??

Alvast bedankt. :smiley:

Er bestaat hier en daar wel een lapmiddel om zoiets te ondernemen, wat dan uiteindelijk ook niet werkt. Maar in princiepe is dit niet mogelijk, tenzij je de originele opname hebt met de aparte sporen.

je kan proberen om bepaalde frequenties te filteren, met bijvoorbeeld een equalizer. Dit is best bewerkelijk, volgens mij bestaan daar ook aparte proggies voor.

Je blijft het altijd horen, en anders bewerk je ook de muziek!!!

Met Audio Hijack Pro moet dat lukken.

Met QuickTime Pro,... 7, maar ook eerdere versies kun je het video- en audiospoor splitsen.

Daar lukt het vast mee.

8)

[quote:3eb064c099="beammeup"]Met QuickTime Pro,... 7, maar ook eerdere versies kun je het video- en audiospoor splitsen.

Daar lukt het vast mee.

8)[/quote:3eb064c099]

OHJA ? 8)

google is op remove+speech+audio+program+mac wedden dat je dan alleen maar MACappz
tegen komt :barbu:

[quote:ae77691a21="japser909"][quote:ae77691a21="beammeup"]Met QuickTime Pro,... 7, maar ook eerdere versies kun je het video- en audiospoor splitsen.

Daar lukt het vast mee.

8)[/quote:ae77691a21]

OHJA ? 8)

google is op remove+speech+audio+program wedden dat je dan alleen maar winappz tegen komt :barbu:[/quote:ae77691a21]

dan moet je googelen naar remove+speech+audio+program+[b:ae77691a21]mac[/b:ae77691a21]
of
remove+speech+audio+program+[b:ae77691a21]osx[/b:ae77691a21]
en dan heb je geen winappz

[quote:daff8e5e5f="beammeup"]Met QuickTime Pro,... 7, maar ook eerdere versies kun je het video- en audiospoor splitsen.[/quote:daff8e5e5f]

Met iMovie kan je ook video- en audiospoor splitsen, maar ik denk niet dat dit hier de bedoeling is. Volgens mij is de bedoeling van macbos één stem te extraheren uit een resem andere geluiden (bv. muziekinstrumenten)

Bedankt voor de reacties, het gaat inderdaad alleen om geluid, dus geen video. Het is een tape met veel ruis, waar op gesproken wordt.

het ligt aan je originele materiaal. een stem of geluidseffecten kan je niet zomaar scheiden. het kan alleen als het op verschillende sporen staat. een gedownload liedje zou nooit lukken.

even zoeken en je vind dit:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=547034&highlight=#547034

Macbos, begrijp ik het goed? je wilt de ruis weghalen en de stem bewaren? dat kun je heel makkelijk in Garageband doen: neem je tape op op een geluidsspoor in garageband zonder effecten. Schakel daarna het gate effect in en experimenteer wat met het schuifje tot het gewenste resultaat bereikt is. dan op CD branden.