Stereo aansluiten op een iMac

Ik heb vanaf volgende week een nieuwe iMac 17 inch, en ben nu al het één en ander aan het uitpluizen zodat ik direct van start kan gaan :D

Bestaat er een mogelijkheid om mijn stereo aan te sluiten op de iMac en zodoende de boxen van mijn stereo te gebruiken?

Als het goed is heb je een aux ingang op je stereo. Op je imac zit een koptelefoon ingang, als je bij een audio store een kabeltje met twee tulpjes en een jack koopt. Kun je je stereo aansluiten op je imac en van het geluid van de boxen van je stereo genieten. Zie hier het benodigde kabeltje [img:97d247fb5f]http://www.dynabite.nl/plaatjes/1574300.jpg[/img:97d247fb5f]

Met foto en alles erop en er aan :) Erg vriendelijk :) Thx!

En van wie weet sabientje dat dan????? :P :P :P

van mijn Vlaamse vriend Ismisch!!!!!! 8)

:kiss: :kiss: :kiss:

[quote:3da8877cee="iBert"]Ik heb vanaf volgende week een nieuwe iMac 17 inch, en ben nu al het één en ander aan het uitpluizen zodat ik direct van start kan gaan :D

Bestaat er een mogelijkheid om mijn stereo aan te sluiten op de iMac en zodoende de boxen van mijn stereo te gebruiken?[/quote:3da8877cee]

ibert

dit is imho een betere oplossing - maar wel wat duurder
gebruik de griffin imic http://www.griffintechnology.com/products/imic/
je krijgt er veel vetter geluid mee, en verder is-ie nog voor andere dingen te gebruiken (opnemen en zo)

grtz

sander

[img:3da8877cee]http://www.griffintechnology.com/images/products/prod_imic.jpg[/img:3da8877cee]

In dat geval zijn jullie beiden bedankt Sabine en Ismisch 8)

Sander, ik heb het eens bekeken en welk voordeel schuilt er eigenlijk in het aansluiten via USB ten opzichte van aansluiten via de koptelefoon-ingang? Want USB is toch niet bepaald gemaakt voor het overbrengen van geluid, of vergis ik me daar in (waarschijnlijk wel)?

[quote:e356d0ec84="iBert"]Sander, ik heb het eens bekeken en welk voordeel schuilt er eigenlijk in het aansluiten via USB ten opzichte van aansluiten via de koptelefoon-ingang? Want USB is toch niet bepaald gemaakt voor het overbrengen van geluid, of vergis ik me daar in (waarschijnlijk wel)?[/quote:e356d0ec84]

ibert

er zijn toch wel serieus wat voordelen. zo kan usb een veel coherenter (lees: ruisloos en zo) signaal overbrengen dan een gewone minijack. zo wordt het geluid bij de imic niet gestoord door wat er binnenin je mac allemaal gebeurt.

verder kun je hem ook gebruiken om geluid op te nemen met je mac, veel beter dan via een ingebouwde micro, of eentje die je zelf aansluit. handig als je met film/muziek bezig bent. sinds ik de imic heb, hoor ik trouwens ook nooit die irritante ‘brom’ die je anders soms hebt. (heeft ook te maken met de interne sound processing in de imic, heb ik me laten wijs maken :? )

en zo kan ik nog wel even door gaan :wink: wees gerust, ik werk niet voor griffin tech, maar ik ben wel een heel tevreden gebruiker :lol:

als je nog iets wil weten, mag je me altijd mailen op sander@punchcard.be

grtz

s.

ik ben ook op zoek naar een mogelijkheid om mijn imac op de stereo aan te sluiten.

nu doe ik dat soms via de koptelefoon-uitgang. zo kan ik itunes gebruiken voor de muziek in mijn atelier, terwijl de mac op bureau staat. er is wel een nadeel: alle geluid gaat via de speakers in het atelier. ook de systeemgeluiden.

is er een mogelijkheid om het geluid op beide plaatsen te laten klinken (zowel via de stereo als via de speakers van de mac zelf), of beter nog: op de stereo enkel het geluid van itunes te hebben? gaat dit met de imic van griffin?

:apple:

Ik vrees dat het alles of niets wordt

alles via beide is ook goed hoor! :wink:

[url=http://www.rogueamoeba.com/detour/]Detour[/url] zou het mogelijk mogelijk moeten kunnen maken om niet alle geluiden via je boxen te laten gaan

:D :D

dat ziet er inderdaad veelbelovend uit!! ik ga het straks uitproberen!

bedankt!!

Nou heb ik hetzelfde gedaan met een jack naar RCA en ik krijg maar geluid op 1 box. Heb alles gecontroleerd maar het werkt niet wat kan dat zijn?