stiltes in ipod liedjes

Op de iPod Shuffle Oranje staan nu liedjes waar kleine stiltes in zitten. En voor de duidelijkheid: bij de liedjes in iTunes zijn geen stiltes, maar met het overzetten komen die stiltes in de liedjes. De stiltes zijn een fractie van een seconde, maar wel duidelijk hoorbaar. De muziek is dan even stil, maar het liedje loopt wel door, als je snapt wat ik bedoel. Een stukje muziek wordt overgeslagen. Steeds dezelfde stiltes in dezelfde muziek. En ook 'repeterend', zoals een lp vroeger een tik kon hebben die je steeds hoorde, is er nu een stilte om de twee seconden (ongeveer). Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn???

Het ligt er aan hoe je het hebt gecompromeerd denk ik, het zou kunnen als je een verkeerde compressie hebt gekozen. hoe heb je de nummers in itunes gezet

Zijn het misschien nummers met een hoge bitrate? Mogelijk dat dan niet het hele nummer in de buffer van de Shuffle past, zodat-ie halverwege nog wat data moet inlezen.

Luister je via een oortelefoontje of is je Shuffle aangesloten op een versterker?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem (het ‘dippen’ het geluid bij zachte passages in de muziek) wanneer ik mijn iPod op een oud versterkertje aansluit ('n Apple speakersetje, met ingebouwd versterkertje uit ±1990). Ik vermoed dat dat versterkertje een minimale ingangsspanning / impedantie? (ik ben niet zo’n electrofiel) nodig heeft die de iPod vermoedelijk niet kan leveren. Op mijn gewone huiskamerversterker doet ie het wel goed.

Bedankt voor de snelle reacties. Ik luister via het oortelefoontje dat bij de iPod hoort, dus een zwakke versterker zal het niet zijn.

De liedjes hebben een bitrate van 192 en 230 VBR, en ze worden downgesampeld naar 128 AAC (die standaard mogelijkheid bij een ipod). Op dezelfde ipod zitten liedjes die oorspronkelijk een hogere bitrate hebben, en die liedjes zijn zonder problemen. En ik heb de liedjes dus gewoon op de standaard manier in de ipod gezet. Dat wil zeggen ik heb een speellijst in itunes en dan ‘Werk iPod bij’ of iets dergelijks geklikt.

Ik KAN me iets voorstellen dat de computer of de ipod het soms te druk hadden toen ik de liedjes erop zette. Dat zou kunnen, daar zal ik een volgende keer eens op letten. Maar ik vind het wel raar. Zouden kleine stukjes geheugen in de ipod stuk kunnen zijn?? Hij is splinternieuw…

[quote:a86e0512b9="Henk Stolker"]Zouden kleine stukjes geheugen in de ipod stuk kunnen zijn?? Hij is splinternieuw...[/quote:a86e0512b9] Onmogelijk is het niet: ze zullen echt niet elke iPod testen voor deze de deur uitgaat. Maar je kunt vrij makkelijk nagaan of het in de iPod zit of in de liedjes: als de haperingen steeds op dezelfde plek in de liedjes zitten, ook nadat je een andere selectie op je iPod hebt gezet, kun je er gerust van uitgaan dat daar het probleem zit. Als de iPod zelf stuk is, zou je de haperingen steeds op andere momenten en in andere liedjes verwachten.