Stiltste Mac

Sorry Jongens.

Even een onbeduidend vraagje !

Wat is de stiltste mac op dit moment ?

(heb maar 1 grote kamer, en wil soms mijn mac s’avonds door laten werken)

Pierre

ik denk de mini... heb zelf een cube... en ik vind dat ie iets te veel lawaai maakt. Ook al zit er geen koeling in. Ik denk dat het aan de hd ligt.

Doorgaans zijn Macs stiller als PC's.

iBook of Pbook. Die zijn zeer stil. De ventilator schiet alleen aan als je een tijdje zwaar gamed. En dan nog is het een 'stille' ventilator. Daarom heb ik er ook eentje genomen. Ook een mini is aardig stil. emac is zeeeeer lawaaierig. iMac weet ik niet. Ik denk gemiddeld. Een G5 bak is ook aardig geluidsproducerend.

De Mac mini is het stilst, daarna de iBook.

[quote:91824e2204="GIJay"]ik denk de mini... heb zelf een cube... en ik vind dat ie iets te veel lawaai maakt. Ook al zit er geen koeling in. Ik denk dat het aan de hd ligt.[/quote:91824e2204] Als je licht getik/geratel hoort dan is het de HD :) Ik had dat probleem ook, maar na een nieuwe HD was ie én stiller, én hij draaide met iets meer respons. Er zit namelijk standaard maar een 5400rpm HD in met 2mb cache.

Maar de stilste Mac is een Mac Mini, daarna de iBook, en daarna de Powerbook… en
dáárna de iMac en als laatst de eMac en Powermac :slight_smile:

de stilste mac in mijn huis: 1. mac mini 2. powerbook G4 3. Cube G4 4. iMac G3 5. iBook G3 (HD is bijna overleden) 6. Powermac G5

De eMac is zeker het minst stil, die zet je ook niet op de grond oid, wat je met een powermac nog wel doet/kan doen. Ik heb hem en de ventilator maakt veel herrie... iBook is geweldig!

Bij desktops. Volgens mij is de stilste in ruststand nog steeds de Cube , mits je wel de stilste harde schijf erin stopt. Samsung spinpoint of het oudere model van de Seagate Baracuda. (IV).

Met werkende schijf is de mini het stilst. Die schijven zijn stiller.

Wat zou kunnen is de HD van de Cube vervangen door een 2.5 notebook schijf.
Dan wint de Cube het misschien ook met een draaiende schijf.

mijn imac is hartstikke stil...........

Een iMac G3 met een goede stille harddisk is het stilst, er zit namelijk geen ventilator in. En mijn iMac G4 vond ik ook altijd erg stil, die fan draait in ieder geval op een constante snelheid (15") en niet variabel zoals bij de G5.

mijn classic is harstikke stil !

maar dat komt ook omdatie [b:e1b93270a4]UIT[/b:e1b93270a4] staat ! :evil:

Ik heb iMac G3 (de eerste generatie) die vond ik toen stil. Toen nam ik iMac G4 (het scheerspiegeltje), die vond ik zeer stil en daardoor maakte de G3 veel geluid. En nu heb ik iMac G5 (2e generatie) die is nog stiller en daardoor maken allebei zijn voorgangers veel geluid.

Dus ik zou zeggen doe de iMac G5 …-- :stuck_out_tongue:

Mijn iBook (laatste uitgave, vernieuwde van een maandje geleden o.i.d.) is niet te horen 's nachts. Ik stoor me nog meer aan het lampje van het opladen dan aan het geluid, dat hoor ik niet eens. :)

Toen ik mijn eerste mac kocht (G4 bolletje) bleek deze inderdaad twee tot drie keer minder lawaai te maken dan mijn compaq notebook en mijn andere pc (nu beide de deur uit) maar toch hinderlijk voor mij. (Ik hou niet van lawaaierige apparaten in mijn werkkamer...)

Nu heb ik een mini en dat bevalt uitstekend! De stilste tot op heden!
(De geruisloosheid was zelfs mijn hoofdreden om te switschen van pc naar mac en toen van G4 bolletje naar mac-mini)
Een absolute aanrader. (heb er wel 1 Gb intern in zitten)

Bas

Mijn powerbook maakt meer herrie dan mijn iMac G5... Maar ik heb wel Ti-powerbook.

Heb alleen een iMac G5 en die is (nadat er een nieuw logic board is geplaatst) inderdaad stil! Stiller dan zijn voorganger iMac G4.

Gister was ik bij mijn zus op visite, en die heeft een nieuwe windows pc (dienstdoende als stofzuiger) in de woonkamer staan. Wat prijs ik mezelf dan gelukkig met m’n Macje hihi