Stoeien met je wachtwoord? Dankzij deze apps vergeet je ze nooit meer

Hugo, Hugo, Hugo. Als jij een van deze vijf geweldige wachtwoordmanagers voor iOS en Android had gebruikt, was er niets aan de hand geweest!

Dit topic dient als reactie-hub voor bovenstaand artikel. Via dit topic kun je op het artikel reageren. Je reactie wordt ook automatisch onder het artikel op de website getoond.

En ‘Sleutelhangertoegang’ ?

Dat werkt prima, maar alleen als je alleen Apple gebruikt. Op het moment dat je ook Windows of Android hebt dan het je iets universeels nodig.

Lucy me !

Nooit behoefte gehad aan ander fruit.

Behoefte gehad aan ander fruit… Nou ik wel. Ik lust bijvoorbeeld ook druiven en frambozen… Maar dat doet er niet toe; in mijn ecosysteem gebruik ik nu ook (iCloud) Keychain. Ik zou echter wel willen dat ik m’n wachtwoorden ook op 2 minder gebruikte Android devices zou kunnen hebben. En dat doe ik nu nog door Chrome te misbruiken. Maar inmiddels zie ik echt door de bomen het bos niet meer als het om password managers gaat; ik zou niet weten wat ik moet kiezen. Ik heb 1Password op m’n iPhone uit de tijd dat die nog geen abonnement nodig had/gratis was (lang geleden), dus dat werkt niet meer zonder dat ik me wel overgeef aan een abonnement. Op zich geen probleem, als ik maar zou weten dat het een goede keuze is. Want dat is nu mijn probleem. Wat is goed en wat is minder goed? Ik weet het inmiddels echt niet meer. Hier zegt men X, elders Y en weer ergens anders Z. En dan heb je voor je het weet meerdere abo’s lopen onder het mom van ik probeer er een aantal uit. En dát wil ik voorkomen. Als iemand objectieve tips heeft hoor ik het graag. Ik zit zelf te denken aan NordPass, maar eigenlijk puur omdat ik ook al gebruik maak van NordVPN, en dit naar volle tevredenheid.

Kijk ook eens naar Secure Safe, een password manager die universeel bruikbaar is en helemaal gratis gebruikt kan worden voor maximaal 50 wachtwoorden. Wil je meer dan moet je een abonnement afsluiten (vanaf € 1,40/maand), zie SecureSafe | Pricing
Secure Safe werd mij aanbevolen door een beveiligingsexpert van een bank waar ik gewerkt heb. Ik gebruik het al vele jaren naar volle tevredenheid.