Stom, irritantje lijntje/stippeltjes volgen m'n cursor....

Ik heb een 2e hands Imaccie gekocht voor een pc-vriendje door hem overtuigd te hebben dat Mac net wat beter is. Maar, nu -ook na nieuwe installatie etc.- blijft er maar een lijntje c.q. stippeltjes m'n cursor volgen aan de rechterkant van de cursor. Is dat een firmaware probleem? Alles is up to date en opnieuw geïnstalleerd. Waarom zit dat domme ding daar? Enig idee? Het sraait op een Imac G3 400 DV - zo'n rooie ;-)

Greetz,

Paul

Probeer je refresh rate (verversings-frequentie) van je videokaart eens iets lager te zetten.

[quote:9c0567a9c6="T-sec"]Probeer je refresh rate (verversings-frequentie) van je videokaart eens iets lager te zetten.[/quote:9c0567a9c6]

Kan ik even niet volgen. Ik kan verschillende resoluties instellen, maar de frequenties staat gewoon op 75 mhz.

Frequentie eens op 60Hz zetten.

T-sec, dat zou ik echt niet aanraden. Daar een paar uur per dag op kijken en je zit gegarandeerd elke avond scheel van de koppijn, en na een maand mag je gaan brillen.

Minstens 70 hz.

Bij dit topic ga ik er van uit dat de besproken iMac een TFT-LCD scherm heeft, want met zulke schermen kan dit probleem zich voordoen als er met een te hoge refresh rate wordt gewerkt. En dan 60Hz draaien is prima, daar LCD-TFT schermen of aan of uit staan en niet knipperen.

Mocht het hier om het oudere model met CRT monitor gaan, dan gaat de oplossing voor dit probleem mogelijk niet op.

De topicstarter zegt zelf dat het een G3 is, die hebben een CRT scherm.