stoned een studio display gekocht..

:mrgreen:

Samen van Amersfoort naar Leeuwarden om daar een occ. studio display 17 inch te kopen. Daar aangekomen had de verkoper van de macmonitor samen met zijn vrienden reeds een paar joints gerookt met als gevolg dat de kamer behoorlijk blauw stond…
Niets vermoedend gingen wij over tot aanschaf en dachten na over vervoer terug. Iemand had een goed idee: leg de monitor gewoon op z’n scherm naar beneden op de laadvloer dan kan ie niet omvallen. Normaal gesproken doe je dat niet, lijkt me niet goed voor zo’n tere monitor maar blijkbaar waren de wietdampen naar ons hoofd gestegen en vonden we het een te gek idee. Nu dan technisch:
thuis aangekomen de monitor aangesloten met rechts onderin de hoek een vage vlek en een scherm die niet strak recht is wanneer je de fabrieks instelling gebruikt maar aan meerdere kanten scheef afloopt.
Ook hebben we in het begin de eerste 5 keren na herstarten een grote grijze balk waargenomen van boven naar beneden lopend. Nu de vraag:
is het normaal dat het scherm zo scheef loopt en verdwijnt de vage vlek langzaam? Is er iemand die dit herkend en ons een antwoord kan geven…
peace
Oz en Tijmen

Normaal lijkt het me zeker niet, maar controleer even of je iets van electronica in de buurt van het scherm hebt staan wat zou kunnen storen?

Veel suc6 met je monitor in ieder geval.

probeer het scherm eens op een lege groep zonder andere aparaten, dat wil wel eens wonderen doen!

Schroef de deksel er eends af en kijk er eens in, ik d8 dat er een soort folie om het scherm zat, dat als het los zat problemen kon geven, even vastduwen misschien?

Ik zou pas aan je monitor gaan schroeven als er geen garantie meer op zit, voordat je het weet ben je deze kwijt en kun je er naar fluiten als het scherm echt kapot is!