Stoppen dat nieuwe mailboxen auto-syncen via icloud

Ik heb de indruk wanneer ik, volledige externe mailboxen, toevoeg op mijn computer die boxen automatisch synchroniseren op al mijn toestellen met dat icloud account. Dat is erg cool en in veel gevallen makkelijk. Maar soms wil je dat gewoon niet. Ik geraak er niet goed aan uit welke functie binnen icloud deze magie verzorgt. Laat staan dat ik weet te vinden hoe je deze auto-sync van nieuw toegevoegde internet accounts kan vermeden worden. Ik kan er ook weinig over terugvinden. Iemand een idee?

Wat je beschrijft is een techniek die IMAP heet. Daarbij blijft je mail op de mailserver staan en kan je die zien en verplaatsen of verwijderen. Als dat niet gebeurt gebruik je een oude techniek die POP3 heet. Dan download je mails van die server en bepaal je lokaal wat ermee gebeurt.

Inderdaad wat tarun zegt. Het heeft eigenlijk niets met iCloud te maken.

Bedankt voor de antwoorden het is mij duidelijk wat imap is en pop3, misschien is mijn vraag niet helemaal juist. Ik vraag mij af welke functie in icloud ervoor zorgt als ik een maibox toevoeg op mijn een computer met dat eene icloud account die ook automatisch erbij komt op dat andere toestel met datzelfde icloud account. Dat wil ik vermijden.