store

ik heb thuis momenteel nog geen internet, maar wil wel enkele nummers van de musicstore hebben, kan dat? want mijn itunes bibliotheek heb ik dus thuis op de computer waar ik geen internet heb en ik download de nummers dus ergens anders.

Je zou in principe de nummers die je ergens anders hebt gedownload naar je computer thuis kunnen krijgen (als data file op de iPod, een portable externe HD, of via CD-ROM ofzo). Maar als je hem dan thuis in je iTunes library zet kan je het niet afspelen, omdat je computer niet geregistreerd is bij de iTMS, en de kopieerbeveiliging dan dus het afspelen tegenhoudt. Er mogen wel maximaal vijf computers voor dezelfde file geregistreerd staan, maar voor die registratie heb je toch weer een internetverbinding nodig.

Kortom, het gaat niet op een nette manier lukken.

Je kan wel op de computer waar je kan downloaden een audio-CD branden, en deze vervolgens thuis weer rippen. Dan heb je een onbeveiligd bestand, maar omdat er dan twee keer met verlies gecomprimeerd is gaat dit ten koste van een beetje geluidskwaliteit.