storing van videorecorder en of dr loze telefoon?

Binnen 1 week heb ik twee imac s in huis gehad. De eerste plaatste ik op mijn jvc (montage)videorecorder. Binnen een 1/2 uur deed de mac niets meer, dus terug naar de leverancier. Misschien zou het kunnen liggen aan de magnetische straling van de videorecorder zei de winkelier. De tweede nw imac naast de recorder geplaatst en wederom na ca 1/2 uur de imac weer helemaal dood. Inmiddels zit ik op mn derde imac te wachten en vraag me af of de recorder werkelijk de oorzaak is. Als dit al zo zou zijn dan zou dat door de fabrikant toch levensgroot op de verpakking en of gebruiksaanwijzing vermeld worden? maar niets van dat alles. Ik kan me voorstellen dat meer videoammateurs op deze wijze hun apparatuur opstellen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Er is mij niets bekend over storing door een videoreorder o.i.d. Zowel de recorder als de Mac is daarvoor afgeschermd. Mijn mobieltje ligt vaak enkele centimeters van de computer(s) En ik heb verschillende videorecorders vlakbij de Mac staan. Nooit problemen gehad.

Doos is vreemd. Je kunt met een CRT iMac wel last hebben van 'onverklaarbare' straling, dat het beeld een beetje trilt, maar dood, niet logisch.