Ik heb een macbook pro en dacht leuk via airport express draadloos te streamen, weer een kabeltje minder.
Maar de muziek blijft maar stotteren.
Ik heb :
AirPort Express-basisstation met AirTunes
tp-link wr1043nd
Mijn mac staat 5 meter vanaf de airport express ding.
En de mac staat diagonaal 8 meter van de tp-link router. Volgens iStumbler heb ik 42% netwerk bereik.
Maar als ik muziek afspeel, blijft de muziek stotteren, ene keer meer dan de andere keer.
Ik stream 150 kb/s ongeveer en ik doe geen andere activiteiten.
De ene dag is het in uur 2 keer, de andere dag dan is het continu.
Bij Itunes blijft de tijd lopen.
Mijn internet surfen gaat wel soepel, ondanks de muziek stotter (of tegelijkertijd)
Dit is een duur geintje voor iets wat niet werkt. Dure draadloze kabel :).
Maar hoe kan ik zorgen dat ik wel feilloos muziek kan luisteren ?
[quote=MEEUW url=http://www.onemorething.nl/community/topic/stotterende-airport-express-basisstation#post-2255303 time=1310992352]Maar hoe kan ik zorgen dat ik wel feilloos muziek kan luisteren ?[/quote]Dat kan maar op één manier: kabels trekken.
Bedankt voor je reactie. Ik zit 3 hoog. Onder buurman heeft niks aan staan, ik zelf ook niet.
Geen lastige scooters die met hoge snelheid mijn appartement voorbij gaan.
De omgeving 10 meter verder is op zich ook vrij.
Wat me wel opval is dat itunes regelmatig vast loop.
[quote=Macosxachist url=http://www.onemorething.nl/community/topic/stotterende-airport-express-basisstation#post-2255327 time=1310994875]Dat kan maar op één manier: kabels trekken.[/quote]
Ik vind vrij waardeloos. 2011, we hebben het over 150 kb ongeveer wat continu gestreamd word op een afstand van 8 meter, hoe moeilijk kan het zijn ?!
Dat is helemaal niet moeilijk. Bij jouw stoort er alleen wat. Zoek uit wat het is. Dat je drie hoog woont zegt me niet zoveel. Volgens mij betekent dat juist erg veel buren.
Weinig buren hier, maar zal op onderzoek uit gaan.
Maar is het niet raar dat het netwerk zelf wel goed doet, en het downloaden van bestanden en het geluid niet goed doet ?
thanks voor je reactie, dat heb ik ook al geprobeerd iid. In theorie zou het moeten oplossen dat je bereik beter word.
ik ga proberen om de router een verdieping hoger te zetten dan de modem. misschien dat oplossing is, al moet ik zeggen dat het dan inplaats van 8 meter, 5 meter bij 5 meter bij 5 meter van elkaar staat.
Zou toch triest zijn als het dan pas werkt :P.
Ik heb dit probleem ook gehad.
Alles geprobeerd omdat ik dacht dat het een storing zou zijn. Kanaal veranderen, router verplaatsen, noem maar op, maar die irritante stotteringen bij het streamen van muziek bleven, ondanks dat internet prima werkte en de snelheden daar prima waren. De oplossing kwam echter uit een totaal andere hoek:
Mijn router trok (ondanks dat hij het op papier moest kunnen) de datastroom niet. Met andere woorden, goedkoop is vaak duurkoop. Toen der tijd m'n losse modem en losse router eruit gegooid en een Speedtouch modem/router er tussen gezet en het probleem was opgelost.
Mijn advies: koop een andere (betere) router. Dat loste mijn probleem iig op... anders wordt het kabels trekken en ik vraag me af wat dan goedkoper is...
Bedankt voor je antwoord fiix.
En ik ken het probleem van routers, heb express goed gezocht naar een goede router.
So far zie ik alleen maar positieve geluiden over de tp-link wr1043.
Maar ik ben bang dat ik het euvel heb gevonden.
Want als ik vanaf mijn ipad stream gaat het vloeiend.
Maar mijn router verplaatst. Nieuwe situatie : router staat 5 meter van mijn pc vandaan, de modem, 8 meter diagonaal maar wel met gewapend beton ertussen.
Nu heb ik istumpler opgezet. Wat blijk : mijn speedtouch is 38% en mijn router : 45%. Maar met meer noice.
Ik heb de pc meegenomen naar mijn router, 74% terwijl hij ernaast staat.
Mijn router zou 6x meer bereik hebben als mijn modem.
Nu was in begin mijn laptop dat het netwerk spontaan onderbroken was en niet meer automatische ging verbinden.
Een 2 of meerdere malen per dag, heeft mijn laptop geen verbinding, in de zin, alles wat internet op zoekt kan geen verbinding krijgen. Dit duur 2 min en dan als ik het nog keer probeer gaat het prima.
Met die 2 constateringen ben ik bang dat mijn wifi ding in mijn laptop gewoon niet goed is.
De vraag is, hoe kan ik dat loggen of erachter komen ? Om zeker te weten voor ik mijn laptop een week kwijt ben.
Ik heb mijn router ingewisseld. Nog steeds belabberd bereik.(46%) Maar so far geen gestotter met muziek streaming.
Opgelost ? mha vind niet echt een oplossing.
Maar als er nog tips zijn hoor ik het graag.