Stoute schoenen aangetrokken

Heb gisteren een CD gekocht via de iTunes store. Nu kan ik deze CD max. 7x branden als ik het goed begrijp. Maar kan ik de gebrande CD nu ook weer ongelimiteerd kopiëren? Zo ja dan heeft dat "gedoe" weinig nut. Of zet iTunes iets op de CD waardoor dat niet lukt? Kan het dan wel met Toast? Veel vragen voor een beginnende "koper" Tis trouwens wel makkelijk en snel, sneller als effe naar de stad fietsen.

Ja..

Als jij de CD brandt als Audio CD en dan in iTunes weer ript is de beveiliging deraf…
Dus dat hele DRM gezeur heeft dan volgens mij weinig zin.

:innocent: Maar dan is het ook illegaal dus kun je het net zo goed downloaden hè. Als je het legaal doet moet je je ook aan de regels houden die daarbij gemoeid zijn, het omzeilen van het DRM systeem om vervolgens meer kopieën te maken dan toegestaan is, kan gewoon opgevat worden als illegaal.

Het ging mij alleen om het "gedoe" er om heen. Waarom zou ik een CD 7 keer kopieren? Voor mij zelf? Dacht het niet. En mijn keuze van muziek vind niet iedereen in mijn "kennissenkring" erg leuk. Maar dat "gedoe" slaat in wezen dus nergens op?

Het slaat wel degelijk ergens op, alleen is het nogal makkelijk te omzeilen. Veiliger zou zijn om het brandden gewoon helemaal af te schaffen voor ITMS muziek, maar dan krijg je weer iedereen over je dak zonder een iPod.

Volgens mij is het zelfs zo dat je en playlist met gekochte muziek maar 7x mag branden. Als je die playlist daarna opnieuw aanmaakt kun je hem gewoon weer 7x branden.

Dat is waar ook :mrgreen: , hoef je overigens wel maar een liedje te wijzigen.

Met Toast 6.1 kun je niet eens meer muziek branden die in de iTMS gekocht is. Reden om bij 6.0.9 te blijven.